Ja ha començat una edició molt excepcional del Sónar+D al CCCB, l’escenari on va néixer el festival fa 27 anys. Com a conseqüència de la pandèmia del coronavirus s’ha hagut de reformular el certamen, que aquesta vegada està pensat per assistir-hi virtualment, tot i que també es van oferir algunes entrades presencials, que es van esgotar de seguida.

Entre divendres i dissabte, de 10 del matí a 12 de la nit, el web del festival oferirà una programació “non-stop” amb conferències, actuacions musicals, debats… Són un total de 70 propostes, moltes de les quals també es podran seguir a betevé en directe per la TDT.

“La situació actual ens ha fet assumir canvis d’ubicacions, replantejar com fer les coses però, a la vegada, ha estat un repte per als artistes, els tecnòlegs i els ponents, que han pensat ells mateixos altres maneres d’intervenir”, ha explicat a betevé un dels codirectors del Sónar, Enric Palau.

Segons la comissària del Sónar+D, Antònia Folguera, s’ha buscat oferir els continguts “d’una manera que no té res a veure amb les videoconferències que hem estat patint els darrers mesos. S’ha unit la naturalesa virtual amb la física, amb ponents connectats des de diversos llocs del món i persones de l’escena local de Barcelona venint presencialment”.

Sónar+D

Max Cooper, Arca, Maria Arnal i Marcel Bagés, Nicola Cruz, el Niño de Elche o Johan Talabot són alguns dels noms propis del programa musical d’aquesta edició, en la qual, però, les conferències adquireixen un protagonisme especial. A les temàtiques habituals: intel·ligència artificial, robòtica, realitat virtual, sempre de bracet amb la creació artística, aquest any la ciència aplicada al medi ambient serà un dels pals de paller. Destaca, per exemple, la conferència del científic Michel André, que investiga com l’excés de soroll humà afecta negativament la vida als oceans.