L’Aquitània Teatre canvia de programadors. La sala de l’Avinguda de Sarrià, qua va reobrir al 2017 després d’uns anys d’inactivitat, ha encarregat el disseny de la nova temporada a la cooperativa de comunicació i gestió cultural BARC, amb l’objectiu de posicionar la sala com una referència escènica de la ciutat i fidelitzar nous públics.

Es tracta de l’equip que ja s’ocupava de les tasques de comunicació de l’Aquitània, integrat per Blanca de Carreras, Rubén García, Sem Pons i Andreu Rami. La temporada que han perfilat engega amb l’estrena absoluta de ‘Smiley, després de l’amor’. És una obra de Guillem Clua que recupera els mateixos personatges d’un èxit de la cartellera de fa 8 anys, ‘Smiley’, espectacle que va aconseguir 4 Premis Butaca.

Reposició d’ èxits

Una de les apostes del nou equip és la de reposar muntatges que van funcionar bé per donar-los una segona vida. És el cas de ‘La Marató de Nova York’, que va ser a la Villarroel al 2010. En la mateixa línia es recuperen ‘La mascarada’, de Pirates Teatre, ‘Ovelles’ o ‘Kràmpack’.

«Alguns són espectacles que van funcionar molt bé en sales petites i, pel que sigui, no van fer el salt a una sala gran. L’Aquitània, amb les seves 326 butaques, és una sala mitjana que els dona una segona oportunitat», aclareix Sem Pons, un dels membres de BARC. Destacar també la reposició de ‘Els dies mentits’, de Marta Aran, un monòleg que es va endur el guardó a l’autoria revelació en la darrera edició dels Premis Max.

L’humor i la programació familiar i escolar són els altres eixos de la temporada. «No hem de canviar el que s’ha demostrat molt viable en anteriors temporades», explica Sem Pons. I afegeix: «El tancament d’una sala com el Club Capitol deixa orfe un públic avid de monologuistes». Aquest setembre passaran per l’Aquitània els humoristes Mónica Pérez i Jordi Ríos amb els seus ‘1001 Gags’.