La passarel·la 080 Barcelona Fashion s’apunta a la moda i se celebra de forma virtual com ja han fet algunes cites importants del sector com les setmanes de la moda de Londres i de Milà. La plataforma de la moda catalana ha apostat per celebrar aquesta 26a edició en format digital per la crisi sanitària provocada per la covid-19, però també per buscar altres formats d’exhibició i avançar-se als escenaris del futur de la moda. La 26a edició del 080 Barcelona Fashion se celebra del 14 al 17 de setembre i hi participaran 21 dissenyadors. Entre els participants hi haurà alguns dels clàssics de la cita de la moda catalana com Txell Miras, Custo, Mencén Tomàs, Sita Murt o Naulover. Us deixem amb els 21 dissenyadors que formen part de la passarel·la 080 Barcelona Fashion.

080 Barcelona fashion: 21 dissenyadors

All That She Loves

All That She Loves va néixer el 2017 i aposta per peces senzilles, sofisticades i còmodes sense perdre l’autenticitat. La dissenyadora Clara Esteve dirigeix una firma que s’inspira en les cales i pobles de la Costa Brava i segueix un procés de creació ètic i sostenible. Les peces es confeccionen a tallers de Girona, el Maresme i Barcelona i sempre compren els teixits a casa nostra.

Brain&Beast

Brain&Beast va néixer a Barcelona el 2010 amb Ángel Vilda. Les seves peces ens proposen jocs, endevinalles, jeroglífics d’una senzillesa aparent però que responen a complexes equacions geomètriques en què el color i la matèria formen part d’uns codis on res es deixa a l’atzar. Les peces combinen emoció i raó amb una forta influència de la cultura contemporània, sempre amb sentit de l’humor i sofisticació.

Custo Barcelona

Custo Barcelona va ser creada als anys 80 pels germans Dalmau després de fer la volta al món. La marca té una influència d’estil californià, expressada en la imatge dels surfistes del sud i la psicodèlia del nord. Amb els anys, la investigació en l’ús del color i els estampats van convertir Custo Barcelona en una firma d’innovació i sofisticació.

Eiko Ai

Eiko Ai és una firma creada el 2018 que dissenya i produeix a Catalunya. La seva directora creativa, Glòria Lladó, s’ha format a l’Institut Europeu del Disseny de Barcelona. Eiko Ai, és una marca prêt-â-porter femenina que reimagina les sirenes màgiques i combina un estil casual amb la sofisticació i el feminisme.

Eñaut

Eñaut és una firma creada el 2018 pel jove dissenyador basc establert a Barcelona, Eñaut Barruetabeña. Amb una estètica minimalista, les seves creacions posen una especial atenció al detall de cada patronatge, apostant per teixits orgànics i pensant en un home preocupat per la seva imatge; amant de l’art i el disseny.

Escorpion

Des del 1929, Escorpion és dels 21 dissenyadors del 080 Barcelona Fashion amb més història i un referent al sector del gènere de punt internacional gràcies al disseny sofisticat i a l’herència de les seves col·leccions. Actualment, sota la direcció creativa de Carles Gràcia, la firma es comercialitza a través de 900 establiments en més de 20 països.

Guillem Rodríguez

Després de debutar a ModaFAD el 2013, Guillem Rodríguez ha continuat treballant per mostrar la seva visió de la moda masculina. Sempre ha trobat inspiració en la indumentària femenina, que ha traslladat al terreny masculí, trencant barreres i clixés, mostrant la seva versió de la masculinitat. Després de quedar finalista en el Festival de Hyères el 2015, canvia l’enfocament i comença a confeccionar peces a mida pels seus clients.

Guillermina Baeza

La dissenyadora Guillermina Baeza va néixer al protectorat espanyol de Marroc, i als anys 60 es va traslladar a Barcelona, on 10 anys després va començar el seu camí professional que la va portar a desfilar per les principals passarel·les de moda europees. La seva filosofia és: “El bany i la llenceria no són simples accessoris”.

Júlia G. Escribà

La dissenyadora més jove del 080 Barcelona Fashion, de només 20 anys, Júlia G. Escribà presenta la seva primera col·lecció a partir d’una tecnologia desenvolupada per la NASA. La creadora demostra un fort compromís per buscar solucions a l’emergència climàtica i està especialment interessada pel disseny, l’enginyeria tèxtil, la sostenibilitat i els teixits. Treballa per convertir-se en un referent com a marca de roba urbana amb noves tecnologies que milloren les condicions de la humanitat.

Lebor Gabala

Lebor Gabala és un projecte professional amb més de dues dècades de trajectòria amb la dissenyadora Maite Muñoz, formada per mestres com Pedro Morago o Mila & Tucho Balado. Lebor Gabala escull les matèries primeres més exquisides a la recerca de crear les peces amb una qualitat màxima.

Lera Mamba

Lera Mamba és la firma de la jove dissenyadora Marta Pujol Vilà que va néixer a Arbúcies on actualment té el seu taller. Lera Mamba és un projecte de moda, art, disseny i consciència que es basa en l’economia circular i en el mètode “slow fashion”, prioritzant el disseny, l’elaboració i la qualitat.

Maite by Lola Casademunt

Aquesta és la línia prèmium de Lola Casademunt, la versió més sofisticada i de tendència de la firma catalana. Actualment, la direcció creativa està en mans de Maite Gassó, que es va incorporar el 1989 a l’empresa que va fundar la seva mare, Lola Casademunt. Feminitat, sofisticació i vitalitat són els conceptes que representen les col·leccions de la marca.

Mans

Mans és una firma creada el 2017 pel jove dissenyador sevillà Jaime Álvarez. Una firma de prêt-â-porter i estudi de sastreria a mida, influenciada pels tallers de Savulle Row i per la tècnica japonesa. Les dues influències estan present a les seves creacions, barrejant aquest ofici mil·lenari amb una estètica d’avantguarda.

Menchén Tomàs

La firma de la dissenyadora catalana Olga Menchén, fundada el 1995. Menchén Tomàs dissenya, produeix i confecciona les seves pròpies col·leccions de prêt-â-porter, festa i núvia. Tot el procés productiu es realitza a l’estat per aconseguir el màxim control de la qualitat sobre el producte final, mitjançant el seguiment continu de totes les fases. Aquest any celebra els seus 25 anys com a marca.

Naulover

Naulover és una firma catalana de moda creada el 1957. Actualment, Carme Noguera, filla de Josep Noguera, fundador de l’empresa, és l’administradora i directora artística, i la seva filla, Paula R. Noguera, és la directora creativa i dissenyadora. El seu senyal d’identitat és el punt que complementa amb altres matèries com la seda o la blonda.

ONRUSHW23FH

ONRUSHW23FH és un projecte artístic que aposta per un disseny experimental i d’alta qualitat dirigir a un públic versàtil interessat en l’àmbit artístic i del disseny, utilitzant la moda com a vehicle. El projecte parteix d’una filosofia d’acció que observa una societat contemporània en què la moda n’és un reflex inevitable.

Óscar León

Óscar León va presentar la seva primera col·lecció el 1996 i des de llavors no ha deixat de crear. Llicenciat en patronatge, disseny, estilisme i assessoria d’imatge integral, les seves col·leccions han aconseguit diversos reconeixements.

Sita Murt

Sita Murt és una firma de llarga tradició que va néixer el 1924. La marca va fer un gir radical als anys 80 amb la incorporació de la dissenyadora Sita Murt. Des del 2014, la directora creativa Isabel Esteve, lidera una nova etapa, en què investiga en tècniques, materials i formes. Sita Murt es comercialitza a més de 40 països.

The Label Edition

The Label Edition va ser creada el 2019 a Barcelona per dos experts en màrqueting i luxe, Véronique Vaillant von Sienbenthal i Laura Johansson. The Label Edition és el resultat d’un fort desig de crear un concepte centrat en les tendències, la moda estètica i l’atemporalitat. Els seus valors de marca tendeixen al detall, l’aprenentatge continu, la transparència i la sostenibilitat.

Txell Miras

Txell Miras és una dissenyadora catalana amb marca pròpia des del 2004. Ha treballat per la primera línia femenina de Nel Barret del 2003 al 2016 i ha estat guardonada amb diferents premis en l’àmbit internacional.

Yerse

Yerse va ser fundada el 1964 per Lluís Generó i Domènech, és un referent del gènere de punt. Lluís Generó va ser un visionari i va tenir molt clar que la marca havia de transmetre moda i qualitat. Amb aquest llegat, la firma ha anat creixent i introduint noves textures i materials, adaptant-se a les tendències del mercat i sent cada vegada més responsable amb el medi ambient.