Rigola se sent com a casa, no endebades ha estat al capdavant del Lliure vuit anys. Li en manquen encara dos de contracte amb la Biennal de Venècia i amb el Canal de Salt i Girona hi ha projectes que prefereix no revelar. De moment arriba la primera entrega de la seva estada com a resident allà: una peça de Shakespeare de temàtica romana que ha interessat el director per com qüestiona el model de democràcia. ÀLEX RIGOLA, director escènic "Em sembla que no estem còmodes amb la democràcia que tenim, que en volem una de diferent i 'Coriolà', plantejant-se si democràcia sí o no, -que no és el que ens plantegem nosaltres- el que està fent és posar unes preguntes incòmodes sobre la taula, que són vàlides per a nosaltres." Coriolà és el nom del general Caius Marci quan esdevé cònsol gràcies a les seves gestes bèl·liques. Però els tribuns i el poble no accepten la decisió dels patricis pel tarannà autoritari del personatge... Joan Carreras és Coriolà, que serà desterrat de Roma a instàncies sobretot de Sicini i Brutus, Alícia Pérez i Marc Rodríguez respectivament. La peça està plantejada com un debat polític al qual és convidat el públic. L'estètica més reconeixible de Rigola fa aparició quan Coriolà ha d'abandonar Roma. El director ha destil·lat l'obra al màxim, de manera que el muntatge dura una hora i vint, cosa atípica tractant-se d'una tragèdia shakespeariana. Fa una llarga estada de sis setmanes a la Fabià Puigserver.