L’aplicació mòbil, que serà gratuïta, funcionarà a través de les xarxes Wi-Fi d’accés públic de la ciutat. Es basarà en la detecció de les zones i hores en què es registren més acumulacions de turistes i també es determinaran trajectòries per veure quins hàbits tenen els visitants de la ciutat.

Es tracta d’evitar aglomeracions turístiques i impulsar altres zones menys visitades, com per exemple el Guinardó, que, segons la tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació de l’Ajuntament, Sònia Recasens, és una de les zones que menys es coneix de la ciutat. Per aconseguir-ho, Barcelona Digital treballa en una nova eina de tecnologia mòbil per “monitoritzar” els turistes que visiten Barcelona. D’aquesta manera, es podran obtenir les dades en temps real.

Els usuaris, a més, podran introduir les seves preferències i necessitats al sistema, de manera que l’aplicació serà especialment útil per a persones amb mobilitat reduïda, gent gran o famílies amb infants.

La primera fase del projecte és crear un “living lab”, és a dir, un entorn de proves en què els usuaris podran utilitzar l’aplicació per tal de fer-hi les modificacions necessàries. Segons les previsions, aquesta etapa es durà a terme durant l’estiu i l’aplicació definitiva estarà enllestida a començaments de 2014.