La fórmula és senzilla. Cada establiment ha d’obrir un compte en línia i allà hi pot penjar les ofertes de l’establiment ja sigui per hores o, fins i tot, per minuts. El comerciant també disposarà d’un registre amb la llista de clients per poder conèixer qui són i com interactuen amb la botiga.

La Confederació de Comerç de Catalunya patrocina aquesta aplicació, que, en les properes setmanes, espera arribar a més d’un miler de negocis inscrits. Es tracta d’un programa innovador i únic a tot l’estat.

L’aplicació permet als botiguers introduir canvis en la publicitat sense intermediaris. A més, cada comerç podrà tenir en exclusivitat un codi QR situat a l’entrada de l’establiment. Si el client escaneja aquest codi automàticament passa a ser seguidor de la botiga i a rebre’n directament les ofertes. Aquestes ofertes es podran validar a la botiga en el moment de fer la compra.

Oportunic sorgeix com a resposta a un estudi segons el qual només el 19% de les compres a petites i mitjanes empreses es fan per Internet. L’aplicació permet al consumidor trobar el que busca a través del mòbil per després poder tastar-ho a la botiga i, tot seguit, adquirir-ho en línia.