La ruta ha començat a la terrassa de l'Hotel Royal. Equipats amb unes ulleres de realitat virtual hem pogut veure espais de referència com la Casa Batlló o la Sagrada Família "Ara mateix sóc dins de la Sagrada Família, darrere de l'altar, puc passejar per tot l'interior." Les "iniciatives mobile" que s'han presentat en cinc hotels del centre no estan reservades als clients. La majoria seran accessibles als ciutadans que les vulguin provar. OSCAR PALLEROLS, director de l'Smart Living de la Mobile World Congress "Aquesta tecnologia que durant tot l'any anem treballant, anem avançant posar-la a disposició del ciutadà i que sigui ell qui pugui entrar en un context real de ciutat i poder-la provar." La ruta ha continuat al restaurant Loidi de l'hotel Condes de Barcelona. Aquí ens esperava una taula digital. "Podem navegar per la taula per seleccionar begudes, entrants, els menús que tenen a la carta." I en un futur molt proper, quan ens allotgem en un hotel i necessitem fer alguna gestió per millorar la nostra estada tindrem una ajuda totalment personalitzada. Respon al nom d'Xhola. CARMEN GONZÁLEZ, Digalix "Li podem demanar un taxi, si li poden portar cava a l'habitació." La Lola també pot ballar. En la línia de millorar l'estada de l'hoste, a l'Hotel Alexandra hem descobert l'aposta pels braçalets intel·ligents. OSCAR LAGE, Tecnalia "El cliente cuando llega enb el caso de los hoteles en el check in recibe una pulsera, ya puede abrir la habitación con ella." Una ruta esgotadora que requeria un final relaxant. L'hem trobat a l'habitació intel·ligent habilitada a l'hotel Eurostars BCN Design. Estirats al llit un mur interactiu ens permet, entre moltes altres coses, submergir-nos al fons marí.

La Mobile Ready 2015 proposa un recorregut per diversos hotels de la ciutat en què es presenten solucions capdavanteres per millorar l’experiència del visitant a una ciutat intel·ligent. Al terrat de l’hotel Royal Passeig de Gràcia es pot divisar la silueta urbana de Barcelona amb un dispositiu mòbil que ofereix informació sobre punts turístics de referència com la Sagrada Família o el MNAC. El visitant, a més, pot entrar virtualment en cadascun d’aquests espais amb unes ulleres que recreen en 3D els interiors. Són, aquestes dues, propostes desenvolupades per Labs4Glass i Avanade.

La ruta continua a l’Hotel Alexandra Barcelona, on es donen a conèixer tres experiències amb noves formes de pagament i d’accés als serveis de l’establiment. Braçalets, rellotges i telèfons mòbils es converteixen en eines d’interacció per fer el “check-in” i el “check out” o per consumir i gaudir dels serveis que ofereixi l’hotel. Els artífexs d’aquestes novetats són les firmes Tecnalia i Ikomobi. A banda, BTC Point presenta un caixer amb bitcoins, la divisa virtual per poder pagar sense monedes.

Una de les experiències més innovadores és la que durant tota la setmana estarà disponible al restaurant Loidi de l’hotel Condes de Barcelona. Podrem descobrir-hi taules digitals des d’on fer la comanda i consultar la carta de manera totalment virtual. Allà mateix es presentarà un avatar hologràfic, desenvolupat per DigaliX, que adopta la forma d’un assistent interactiu per oferir informació sobre serveis de l’hotel i també sobre el clima que fa en el moment de la visita.

La ruta conclou a l’hotel Eurostars BCN Design, que transforma una habitació en una experiència d’immersió amb projeccions, domòtica i objectes intel·ligents. L’ambientació permet traslladar-nos amb imatges i sons a l’entorn somiat: el fons marí o la silueta urbana de Barcelona. Worldline i Broomx en són els desenvolupadors tecnològics.