Fa cinc mesos que l'Oriol té a les seves mans un Kindle, el lector de llibres electrònics d'Amazon, la botiga en línia més important del planeta. Amb aquest dispositiu, però, la majoria d'articles que podem llegir són en anglès. ORIOL ESTELA "Jo vaig triar el kindle perquè era client d'Amazon i comprava llibres a Amazon i perquè m'interessen sobretot llibres tècnics i molts llibres que utilitzo són anglosaxons. Si hagués de comprar, tenir un e-book per llegir novel·la o literatura utilitzaria un altre dels que hi ha al mercat." A casa nostra, el món editorial català aposta cada vegada amb més força pel llibre digital. En l'àmbit de les editorials independents, a l'abril va néixer la plataforma Edi.cat en un principi fundada per Angle, Bromera i Cossetània. L'èxit, però, ha fet que en aquests moments siguin més de 12 editorials les que tenen continguts a Edi.cat. Aquesta plataforma distribueix i comercialitza "e-books" a través de la xarxa. Al seu web un usuari pot comprar i descarregar-se llibres de gèneres ben diversos. ENRIC FAURA, director d'Edi.cat "A nivell de preus, els llibres digitals són més barats que els llibres en paper. El quant ho determina cada editor. Nosaltres ens movem en una forquilla entre el 20% i el 40%. La majoria dels e-books estan per sota dels 10 euros. Després tenim llibres a un euro per la gent que acaba de començar perquè ho provi." Una oferta diferent és la que proposa una jove plataforma distribuïdora de llibres digitals nascuda al juny de 2009. Es tracta de 36L que, a banda de comercialitzar "e-books", aposta per la seva pròpia marca en dispositius de lectura. Leqtor és l'aparell i leqtor.com, el web a través del qual l'usuari pot adquirir llibres procedents de grans editorials com Grup 62 i RBA. ERNEST FOLCH, conseller delegat de 36L "La gent ha descobert que aquest nou canal podia resoldre molt problemes que tenia fins ara. La gent que agafa el transport públic cada dia, que viatja molt. Gent que té ganes de comprar-se llibres a les tres del matí. Hi ha molta gent que compra llibres de matinada en horaris no comercials." Així doncs, sembla que el món editorial ha entès que ha nascut un nou canal, que és necessari apostar per ell i que el llibre digital no va en contra del tradicional. En joc està l'ampliació d'aquesta col·laboració entre el llibre en paper i l'electrònic.