El recinte firal de Gran Via està a punt per rebre d'aquí a cinc setmanes el congrés de telefonia més important del món. De fet, a l'entrada ja hi ha la salutació als assistents. Però avui el protagonisme l'ha acaparat el màxim responsable de l'esdeveniment, que n'ha començat la presentació utilitzant la tecnologia mòbil. JOHN HOFFMAN conseller delegat de la GSMA "Mi español no se mejora, así que voy a hablar en inglés de nuevo este año." Un dels principals reclams per a aquesta edició és la presència de Mark Zuckerberg, el fundador de Facebook. El creador de la xarxa social més gran del món participarà en la jornada inaugural del saló. L'altre gran nom és el de Virginia Rometty, presidenta d'IBM. Novament serà una cita de rècords: hi participaran 1.800 empreses (79 de les quals, catalanes), es crearan 7.200 llocs de treball i es preveu un impacte econòmic de 356 milions d'euros. També confien superar la xifra de visitants de l'any passat i arribar als 75 mil. JOHN HOFFMAN conseller delegat de la GSMA "Ho diem cada any: 'aquest serà el millor congrés que hem fet', i normalment ho és. Jo us garanteixo que ho serà aquest any, serà un gran esdeveniment." L'organització també ha explicat que s'ha treballat per resoldre les deficiències en transport, restauració i senyalització dels expositors que es van detectar l'any passat. Per això l'aplicació del congrés permetrà consultar els punts de restauració més propers o el temps d'espera al transport públic. Una de les novetats principals és que, a banda d'ocupar el recinte de Gran Via, el congrés torna a Montjuïc. S'hi faran diverses trobades que reuniran empreses de sectors com la sanitat o el turisme perquè coneguin i aprofitin els avenços en aplicacions de mobilitat.

La imatge de solitud que es respira aquests dies al recinte canviarà radicalment tan bon punt s’inauguri el congrés de telefonia. I per a la primera jornada s’ha programat un plat fort: la conferència a càrrec del creador de la xarxa social més popular del planeta. La intervenció de Mark Zuckerberg donarà pas a una agenda intensa d’activitats que durant quatre dies portarà a Barcelona les novetats més destacades de la tecnologia mòbil.

El conseller delegat de GSMA, John Hoffman, no podia amagar la satisfacció quan ha donat les xifres que es preveuen per aquesta edició. Respecte a 2013 per aquestes mateixes dates ja hi ha un 15% més de sol·licituds per inscriure’s al saló i s’espera una assistència de 75.000 visitants. 145 països ja han demanat poder enviar alguna delegació i 80 ministres i algun cap d’Estat ja han confirmat l’assistència a un saló on hi haurà 240 expositors de les principals marques com Telefónica, Acer, Huawei, Microsoft, IBM o Vodafone. Ocuparan els 98.000 metres quadrats del recinte firal de Gran Via, però també hi haurà alguns actes que ressuscitaran l’antiga seu del MWC, el recinte de Montjuïc. Allà es faran trobades sectorials que reuniran empreses i clients per analitzar l”aplicació de la mobilitat en sectors com el turisme o la salut.

Però les xifres no es limitaran de portes endins. Per explicar l’impacte econòmic del saló tant a Barcelona com a Catalunya i l’estat espanyol, Hoffman ha utilitzat una comparativa amb el primer any que el MWC es va celebrar a la nostra ciutat. Des de 2006 s’han creat 46.700 llocs de treball temporal i s’han generat uns guanys de 2,1 bilions d’euros. En l’edició de 2014 es preveu que es crearan 7.200 llocs de treball i els guanys seran d’uns 356 milions d’euros.

Novetats del MWC14

En el capítol de novetats els dispositius portables acapararan bona part de l’atenció. De fet ho han qualificat de “tendència que ara per ara marca el mercat”. Es tracta de rellotges intel·ligents, ulleres i braçals capaços de monitoritzar la vida de qui els porta. Una de les marques punteres d’aquest sector, Fitbit, organitzarà un concurs per premiar els assistents que més quilòmetres recorrin al llarg de cadascuna de les jornades de la fira.

Un any més hi haurà espai per a les anomenades ciutats intel·ligents (“smart cities”) i per a l’experiència NFC, que és quan s’utilitza el mòbil i sense contacte es pot interactuar per aconseguir informació, per fer pagaments o també per acreditar-se com a participant del Mobile World Congress.