AGUSTÍ CORDÓN, director de Fira de Barcelona "Més enllà del que feia tradicionalment, s'ha convertit en un organitzador d'esdeveniments global, i que competeix quan hem anat a Qatar, doncs hem competit amb alemanys, amb anglesos, ja no per portar fires aquí sinó també per organitzar coses fora, i aquest rol és el que volem tenir també més enllà del nostre mercat local, també en el mercat global."

Aquest any, la Fira de Barcelona ha fet 62 salons i congressos com el Mobile World Congress, el Saló de l’Automòbil, el Construmat, l’EVS o l’Smart City Expo. Aquests esdeveniments sectorials han anat acompanyats de 450 activitats paral·leles. Però, a més, els recintes de Montjuïc i Gran Via també han acollit una setantena d’esdeveniments de tipus corporatiu, comercial o esportiu. El director general de la Fira de Barcelona, Agustí Cordón, fa especial èmfasi en els  esdeveniments mèdics i tecnològics rellevants d’enguany, que han reunit més de 100.000 congressistes qualificats i han fet que els resultats econòmics de la Fira de Barcelona siguin millors del que s’esperava. Entre els congressos mèdics importants que Barcelona ha acollit aquest any, hi ha els de la Societat Europea de Neurologia, de Respiració o el de l’Associació Europea per a l’estudi de la Diabetis. Quant a esdeveniments tecnològics, els recintes firals barcelonins han acollit trobades de VM World (de “cloud computing”), SAP, Microsoft Convergence o la reunió mundial corporativa HP Discover, que va congregar més d’11.000 professionals.

De cara a l’any que ve, la Fira espera apujar una mica més els ingressos i superar els 120 milions, tot i que al calendari només hi ha  55 salons, set menys que aquest any. Però cal tenir en compte que a 2014 s’amplia el Mobile World Congress i que també hi haurà noves edicions d’Alimentària i del Congrés de Cardiologia. Pel que fa a fires noves, en destaquen el Handmade Festival (dedicat a diversos aspectes de la creativitat manual) i Denim by Première Vision, fira de roba texana que el 2014 deixa París per traslladar-se a Barcelona.

A més d’atreure cada cop més esdeveniments a la ciutat, l’estratègia d’internacionalització de la Fira de Barcelona passa per exportar els seus salons a altres països. Així, enguany s’han fet per primer cop Smart City Bogotà i Alimentària Brasil, així com el saló Piscina a Moscou i a Sao Paulo. El 2014,  Fira de Barcelona participarà en l’organització dels salons de l’automòbil i de la joieria a Qatar, de l’Smart City a Kyoto i del Construmat-Ficons a la ciutat brasilera de Recife.