SANDRO ROSELL, president del FC Barcelona "En el supuesto caso que esto pasara, entonces se informará del proceso, de todo lo que ha pasado y lo que ha dejado de pasar. Pero ahora dejemos que el agua fluya y que corra el río y que vayamos a favor de la corriente."

L’acord té una vigència de tres anys, sense cap cost econòmic per al club, i gira al voltant de dos eixos ben diferenciats: la incorporació d’eines digitals per millorar l’experiència dels aficionats al Camp Nou i l’aplicació de ciència i tecnologia al món de l’esport. Amb el primer d’aquests eixos, el Barça vol satisfer les necessitats tecnològiques d’una afició que cada cop més viu els partits com una experiència 2.0. La final de Wembley va generar més de 6.000 missatges per segon a Twitter i el Barça va rebre més de mig milió de mencions d’arreu del món. Per garantir l’accés a les xarxes socials al Camp Nou, Telefónica en millorarà la cobertura d’Internet sense fils.

L’altre eix de col·laboració vol avançar en l’aplicació de la ciència al món de l’esport. Un equip de 20 investigadors crearan primer doctorat sobre ciència i esport d’Europa, al centre de Telefónica I+D a Barcelona. Rosell s’ha referit a aquest centre com “la Masia de la innovació”.