Va agafar el volant amb tres anys i no el vol deixar. RAMON PIÑEIRO, pilot de Fórmula 2 "Quan corres, la sensació és preciosa i m'agradaria seguir-ho vivint tota la meva vida". Però ser pilot de carreres surt car. Al febrer va perdre el patrocinador i es va empescar finançar la seva passió través de les xarxes socials. RAMON PIÑEIRO, pilot de Fórmula 2 "Es tracta d'obrir un nou concepte que és l'esponsorització social. És a dir, si un és patrocinador i no pot posar gaires diners, potser molts poden posar molt pocs diners." Mitjançant Twitter i Facebook canalitza una campanya de micromecenatge creada per les agències Sandwich i Carpe Diem. RAMON PIÑEIRO "Necessito el suport de tothom. Ja sigui enviant SMS o fent un ingrés a través de la pàgina web." Una via paral·lela al patrocini, el programa de Joves pilots del Circuit de Catalunya i el RACC o al planter d'equips com Red Bull. Acaba de fer la selectivitat i el proper cap de setmana corre a Bèlgica al circuit de Spa. Si aconsegueix pòdium, obtindria la superllicència i l'any vinent podria córrer a l'F1.

On és la gallina dels ous d’or?

L’automobilisme és un esport d’elit que fa necessari tenir fonts de finançament estables. En la Fórmula 2, córrer una de les vuit curses anuals costa al voltant de 250.000 €. Les vies clàssiques per obtenir ingressos són aconseguir el patrocini d’empreses com Caja Madrid o formar part dels planters de joves pilots d’equips com Red Bull, els Junior Team. Una altra possibilitat és entrar a formar part del Programa de joves pilots impulsat pel Circuit de Catalunya, el RACC i la Generalitat de Catalunya que beca amb un import de 500.000 euros i pel qual han passat pilots com Jaime Alguersuari.