El servei de Rodalies de Renfe suma viatgers any rere any. Un total de 116,2 milions de persones van fer servir aquest mitjà de transport durant el 2018, una xifra que representa prop de tres milions de passatgers nous. De fet, la companyia ha assolit els mateixos usuaris que tenia l’any 2007, abans de l’esclat de la crisi econòmica.

Cada dia presten servei més de 1.000 trens que ofereixen 100.000 seients, una xifra que sovint no és suficient per assumir el volum d’usuaris. Per això, a primera hora del matí és habitual veure aglomeracions de passatgers a les andanes de les estacions més importants de Renfe de la ciutat.

La puntualitat, objecte de les crítiques

La puntualitat del servei de Rodalies Barcelona és un dels aspectes més criticats pels usuaris. Actualment, segons dades de Renfe, la puntualitat dels trens és del 92 %, un punt i mig per sota del 2017. A l’estat espanyol, en canvi, la mitjana se situa en prop del 96 %.

Mig centenar d’incidències diàries

Pel que fa a les incidències, durant el primer semestre de l’any passat se’n van registrar poc més de 9.000, segons CCOO, en espera de les dades de finals d’any. L’any 2017, en canvi, se’n van rebre 18.750. D’aquestes, la majoria estaven relacionades amb la infraestructura i la circulació (59,6 %), seguides de l’estat dels trens i la gestió de Renfe (24,4 %) i les causes externes (16 %), com els actes vandàlics o l’ús de l’alarma.