L’últim exemple és el dels veïns del carrer de Calatrava, a les Tres Torres. La circulació de la nova línia V9 de la xarxa ortogonal de bus ha estat l’argument per eliminar unes 65 places d’aparcament en un dels costats del carrer i substituir-les per estacionament de motos. Alguns veïns s’hi oposen i ho van fer evident amb protestes el primer dia de funcionament de la línia.
Ángela Lara, veïna del carrer i membre de l’Associació de Veïns de les Tres Torres, argumenta que “algunes finques no tenen pàrquing propi” i que l’eliminació d’altres places en calçada, com al carrer de Ganduxer, ha fet que “no hi hagi prou places per a tothom”. Reconeix també que alguns veïns les reclamen perquè tenen més d’un cotxe i “no tothom té dues places a casa”, però creu que és “demagògic fomentar la idea que aquí tenim tants cotxes que necessitem moltes places”.
L’experiència d’altres carrers
On ja fa temps que van passar per una experiència similar és al carrer de Calàbria. El 2013 va entrar en funcionament un carril bici entre el carrer del Parlament i la Gran Via, que va suposar suprimir unes 50 places per a cotxes. Cinc anys més tard, els veïns en fan balanç. N’hi ha que han acabat prescindint del cotxe perquè “et passes mitja vida per aparcar” i ara utilitzen el transport públic. El Francesc, en canvi, no té més remei que utilitzar el cotxe per feina i perquè té problemes de mobilitat i denuncia que cada cop “hi ha menys llocs per poder parar dos minuts”. Els comerciants asseguren que han perdut clientela de fora per les dificultats per aparcar, però alguns veïns afirmen que el carrer ha millorat, tant estèticament com en nivells de contaminació.