Tenim una bona freqüència de pas del metro i el bus a Barcelona? Al ‘bàsics’ hem volgut preguntar als usuaris i hi ha diversitat d’opinions sobre el funcionament del transport públic. “Jo sempre soc partidària del metro, perquè cada tres o quatre minuts passa“, “és bastant regular” asseguren alguns ciutadans que consideren que és el transport més fiables. Per altres, a la nit ja comença a fallar: “A les 23 h, de cop, passa cada 10 minuts”, “la línia vermella sempre falla”. Pel que fa a l’autobús creuen que el problema és el cap de setmana que la freqüència pot arribar a ser de vint minuts.
La pantalla s’actualitza i s’hi suma més temps
Una de les persones que han volgut fer pública la seva queixa per la freqüència del metro a través de les xarxes socials ha estat l’analista polític i professor Toni Aira. El cap de setmana va gravar un vídeo mentre esperava el metro de la Línia 2. La pantalla marcava el compte enrere, però de sobte s’actualitzava i tornava a sumar segons. Una informació de la freqüència de pas que no s’ajustava a la realitat. A la piulada Aira, es mostrava contundent: “Ens prenen per rucs i la degradació és constant en el servei”.
Més combois per reduir els temps d’espera
TMB assegura que hi ha menys temps d’espera entre trens a les hores punta. De fet, l’any passat va ser un any de rècord per TMB tant per nombre de validacions d’usuaris com per la posada en marxa de nous trens. La companyia dona xifres: un total de 165 combois circulen per la xarxa de metro en l’hora punta del matí, de 7 h a 9.30 h de dilluns a divendres, són 10 trens més que el 2019 i segons TMB això permet rebaixar la freqüència a menys de tres minuts en les línies que transporten més passatge que són la 1 i la 5. També l’hora punta de la tarda, entre les 17 h i les 20.30 h dels dies feiners, s’ha reforçat amb 145 trens, 9 trens més que el 2019.
A la PTP no li consta que hagin augmentat les freqüències
L’Adrià Ramírez de la PTP, l’Associació Promoció del Transport Públic, ha explicat en una entrevista al ‘bàsics’ que des de l’entitat “no tenim constància que s’hagin allargat les freqüències de pas del metro” i consideren que Barcelona té molt bona xarxa de metro. Tot i això, creuen que una bona mesura per facilitar l’espera dels viatgers podria ser instal·lar unes pantalles informatives al vestíbul de les estacions: “Si des del vestíbul poguessis veure el temps d’espera facilitaria l’ús del metro fora de les hores punta”.
Des de la PTP sí que creuen que cal una millora en la nova xarxa de bus de la ciutat. Assenyalen que “manca freqüència i rapidesa. Barcelona té problema a la superfície i a l’accés”