Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) tancarà el 2023 amb una xifra rècord pel que fa a la posada de trens en circulació. Un total de 165 trens circulen per la xarxa de metro en l’hora punta del matí —de 7 h a 9.30 h de dilluns a divendres— un màxim històric per a aquesta franja horària amb un augment de l’oferta de 10 trens respecte al 2019. En la mateixa línia, a l’hora punta de la tarda, entre les 17 h i les 20.30 h dels dies feiners, circulen 145 trens, que també ha suposat un augment de l’oferta respecte al 2019, en aquest cas de nou trens.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que “aquest augment de la demanda permet millorar la freqüència de pas i donar un servei encara més eficient”, tot recordant que estan “constantment implementant millores a la xarxa de transport públic de TMB per aconseguir una mobilitat més sostenible a Barcelona”. 

L’augment en l’oferta permet rebaixar la freqüència de pas dels trens que també se situa en els seus mínims històrics. Així, a les Línies 1 i 5, que són les dues amb més passatge de tota la xarxa, la freqüència de pas en l’hora punta del matí es troba per sota dels tres minuts. Concretament,  2 minuts 55 segons i 36 trens en circulació per la Línia 1, i 2 minuts 29 segons amb 37 trens en circulació per la Línia 5.

En un comunicat, han destacat que només a metro, durant el mes d’octubre, es van superar els 40,9 milions de viatges i es va assolir el rècord de passatge diari, registrat el 31 d’octubre amb una xifra d’1,65 milions de viatges.

Trens nous

Aquest 2023 TMB ha posat ja en circulació 14 unitats dels trens 7000 i nou trens de la sèrie 8000 que corresponen al contracte adjudicat en concurs públic a Alstom per un valor de 318,86 milions d’euros, en el que va suposar la compra de material ferroviari més important de la història de TMB.

El contracte estableix el subministrament de 50 trens —26 d’ample internacional, que formen la sèrie 7000 i que van destinats a l’L3, i 24 d’ample ibèric que formen la sèrie 8000 i que van destinats a l’L1— i que seguiran entrant en servei progressivament durant el 2024.