El Mobile World Congress ha tancat la divuitena edició amb 101.000 assistents. Han estat quatre dies de parlar de mobilitat connectada, intel·ligència artificial, 6G i també telèfons mòbils. Ja no són els absoluts protagonistes del congrés però encara hi tenen un paper rellevant. Els models i les millores que s’hi presenten són els que acabem comprant els consumidors quan ens hem de canviar el terminal. Ara bé, sempre són necessaris?

Segons l’Oficina Europea de Medi Ambient, ens canviem el telèfon mòbil cada tres anys de mitjana, mentre que n’hauria de durar com a mínim 25 per compensar el seu impacte en el medi ambient: “Les actualitzacions van estressant els nostres dispositius, que estan programats per deixar de funcionar, és l’anomenada obsolescència tecnològica”, ha explicat en una entrevista al ‘bàsics’ Mercè Botella, sòcia fundadora de Som Connexió.

El dispositiu mòbil, el que més s’espatlla

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) va fer un estudi el 2020 per preguntar quin és el dispositiu que més s’espatlla a casa. Amb diferència, el rànquing l’encapçalen els mòbils: un 28,3 % dels enquestats van respondre que aquest era el dispositiu que més els fallava, seguit de la impressora (9,7 %) i l’aspiradora (8,7 %). “Venim de la cultura de llençar i comprar, però en alguns segments de població torna a instaurar-se la mentalitat de reparar”, ha assegurat Botella.

Però quan falla el terminal, no tothom fa el pas de voler-lo arreglar. Al taller Movil Clinic expliquen que la majoria de les reparacions que fan són per canviar la pantalla, quan es trenca, o la bateria, quan en comença a fallar la vida útil. La majoria dels seus clients són gent gran, diuen, que són els qui intenten allargar més l’ús del mòbil.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a