L’Ajuntament de Barcelona demanarà a la Generalitat poder mantenir el reg amb aigua freàtica no potable de parcs, jardins i arbrat. Ho ha dit el nou enginyer en cap del consistori, Oriol Altisench, en una entrevista al programa bàsics de betevé. Des que van començar les restriccions per la sequera, la ciutat va deixar de regar alguns espais verds, a excepció d’aquells que reben aigua del subsòl que no es pot potabilitzar.

Altisench ha explicat la petició que farà l’Ajuntament davant l’episodi de sequera actual, el pitjor de l’últim segle, i anticipant-se a noves mesures restrictives que es puguin decretar. A banda, ha reconegut que la manca de reg en alguns punts ha fet perillar la salut de l’arbrat. Tot i això, ha atribuït la caiguda freqüent d’arbres als temporals que colpegen Barcelona. També ha recalcat que cal “avançar amb l’aigua regenerada”.

Altisench insisteix que el tramvia arribarà fins a Francesc Macià

En l’entrevista, l’enginyer en cap del consistori ha insistit que es culminarà la unió del tramvia per la Diagonal i que arribarà fins a la plaça de Francesc Macià. “És un tema seriós. Passarem de 100.000 usuaris diaris, a 220.00”, ha relatat. Ha afegit que les obres van “a bon ritme” i que el 70 % dels treballs ferroviaris ja estan a punt. En aquesta línia, ha dit que la infraestructura entre les Glòries i Verdaguer podria començar a funcionar a partir del setembre del 2024.

Pel que fa al trànsit, Altisench s’ha mostrat contundent amb els cotxes: “Cal reduir encara més els desplaçaments amb vehicle privat. El problema són els 2 milions de viatges d’entrada i sortida de Barcelona. Un 50 % es fan amb vehicle privat i hem de donar alternatives de qualitat”, ha assegurat. L’enginyer en cap ha enumerat infraestructures que s’han d’ampliar, com diverses línies de metro —L2, L3 o L4— o l’aeroport.

Per acabar, Oriol Altisench ha avançat que dilluns, 20 de novembre, se celebrarà la primera reunió del Comitè Assessor d’Infraestructures, òrgan presidit per l’exconseller Santi Vila i que integra persones expertes en l’àmbit per orientar l’Ajuntament.

Es reactivarà l’homenatge a Cerdà, a Glòries

Altisench ha explicat que a Barcelona han passat grans enginyers de camins que han treballat i canviat la ciutat. Però assegura que “Cerdà és el més gran, tots estem d’acord que li devem alguna cosa”. L’enginyer ha recordat que a finals de l’anterior mandat ja es va deixar un document signat en què es preveia un reconeixement en l’àmbit de la plaça de les Glòries i ha afirmat que “treballarem per això”. De fet, ha reconegut que ja hi està treballant l’arquitecte en cap de l’Ajuntament de Barcelona, Maria Buhigas, que és qui reactivarà aquest homenatge.