“No soc dolenta, soc complicada” s’excusa un dels tres personatges que interpreta Elena Gadel al musical ‘El màgic d’Oz’. Es tracta de la bruixa de l’oest, un paper que Marc Artigau i David Selvas han volgut dotar de certa profunditat i fugir del clixé de malvada que sovint trobem als contes. De fet, a més d’una oportunitat per deixar anar la seva potència vocal, la dolenta d’aquesta història permet a la cantant i actriu deixar-se anar.

Fer de bruixa de l’oest és molt divertit, perquè perd el cap i se n’excusa i puc fer tot el que no podem fer a la vida real”
Elena Gadel

La bruixa de l’oest, la del nord i la tieta de la protagonista són els personatges que Gadel alterna al Teatre Condal amb Mercè Martínez en aquesta adaptació del clàssic literari ‘The Wonderful Wizard of Oz’, que Lyman Frank Baum va publicar abans del 1900 i que Victor Fleming va portar al cinema el 1939. En aquella ocasió, era una jove Judy Garland de 16 anys qui es va calçar les cèlebres sabates vermelles a la gran pantalla, mentre que en aquest muntatge el paper de Dorothy el comparteixen Jana Galindo i Roser Dresaire. La proposta de La Brutal, pensada per a un públic familiar, és el resultat d’una mirada contemporània als temes universals que planteja aquesta història: el pas a l’adolescència, la vida com a viatge, l’amistat i la confiança en un mateix.

Interpretativament parlant, el missatge d”El màgic d’Oz’, que diu que el talent el portem dins m’està servint molt, també”
Elena Gadel

La història és la mateixa: la Dorothy és arrossegada per un tornado fins a un món desconegut, el país d’Oz on haurà de dirigir-se a ciutat Maragda a demanar al seu governant, el mag d’Oz, que l’ajudi a tornar a casa. Pel camí de les rajoles grogues trobarà tres companys de viatge que la dramatúrgia ha volgut actualitzar. L’Espantaocells a la recerca d’un cervell està especialment preocupat pel canvi climàtic; l’Home de Llautó és aquí un robot de gènere no binari però que segueix desitjant un cor, i el Lleó és en aquest cas una Lleona que busca valor a ritme de rap. Tot marinat amb projeccions trepidants, escenes d’humor, cançons engrescadores i un treball coreogràfic i de moviment pensat per reforçar la caracterització dels personatges.

Nou disc aquest 2021

Amb tres premis Butaca a l’esquena, pel seus papers a ‘Mar i cel’ (Joan Lluís Bozzo, 2004), ‘El petit príncep’ (Àngel Llàcer, 2014) i ‘Cabaret’ (Jaime Azpilicueta, 2017), Elena Gadel és ja una peça clau del panorama musical actual. Una faceta que ha combinat amb la d’actriu de text, amb papers com el de Noe a ‘Com si fos ahir’ i amb la seva carrera musical, que ja suma dos discs en solitari i que està a punt de publicar-ne un de nou, aquest 202, produït per Marc Parrot, que ha donat nous matisos a la seva sonoritat.

El so del nou disc és una mica diferent, té la meva essència perquè aquesta cosa pop flamenc que porto dins hi és, però amb el Marc Parrot et pots imaginar…”
Elena Gadel

Horaris i preus

  • Fins al 31 de juliol
  • Divendres a les 18.30 h / Dissabtes i diumenges a les 12.00 h
  • Preu: 17 euros
  • Teatre Condal

Fitxa artística

Direcció: David Selvas
Dramatúrgia: Marc Artigau i Queralt i David Selvas
Ajudant de direcció: Daniel J. Meyer

Interpretació: Elena Gadel, Mercè Martínez, Jordi Vidal, Robert González, Damaris Aragón, Marc Pociello, Jana Galindo i Roser Dresaire amb la col·laboració de Bàrtok Meyer-Delgado.

Escenografia: Raquel Ibort
Il·luminació: Jaume Ventura
Espai sonor: Oscar Villar
Audiovisuals: Joan Rodón
Vestuari: Maria Armengol
Caracterització: Clàudia Abbad

Composició musical: Paula JornetArnau Vallvé
Grabació del disc: CanSons
Direcció musical: Andreu Gallén 
Coreografia i moviment: Pere Faura

 

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a
Imatge de l'autor/a