Aquest divendres, un cop més, la cartellera es renovarà amb un grapat de títols on hi ha des de pel·lícules de terror amb un rerefons social, thrillers amb tocs de comèdia, drames socials i, fins i tot, una mirada enrere als inicis del gran triomfador dels Oscars d’enguany. Comencem!

‘El hombre invisible’

Leigh Whannell, 2020

La Cecilia intenta recuperar la seva vida després d’assabentar-se que la seva exparella, un home violent i controlador que la maltractava, acaba de morir. Però aviat, un dubte inquietant comença a rosegar-la per dins: I si en realitat ell no és mort? I si s’ha tornat invisible i l’assetja? Amb una premissa que mescla el relat clàssic de l’home invisible amb el drama de la violència masclista, ‘El hombre invisible’ és la proposta de terror de la setmana. L’actriu Elizabeth Moss, a qui hem vist en sèries com ‘Mad men’ o ‘El cuento de la criada’, encarna Cecilia en aquesta producció de Blumhouse, els responsables de títols com ‘La purga’ (2013) o ‘Déjame salir’ (2017).

‘The Gentlemen: Los señores de la mafia’

Guy Ritchie, 2020

En Mickey Pearson és un americà immigrat a Londres que ha establert un autèntic imperi de la droga. Un dia, però, es planteja vendre el seu negoci a uns milionaris d’Oklahoma, i aquí s’emboliquen les coses. Guy Ritchie torna a una estructura similar a la de títols com ‘Lock & Stock’ o (1998) ‘Snatch: cerdos y diamantes’ (2000), que li van donar tant d’èxit, i ho fa envoltat de grans noms: Matthew McConaughey, Hugh Grant, Colin Farrell, Charlie Hunnam o Jeremy Strong, a qui acabem de descobrir a la sèrie ‘Succession’. Tots plegats se sumen a ‘The Gentlemen: Los señores de la mafia’, la nova proposta del cineasta, que promet violència i humor esbojarrat a parts iguals.

‘Cuestión de justicia’

Destin Cretton, 2019

Basada en una història real que va tenir lloc als anys 80 i 90, ‘Cuestión de justicia’ ens explica la història del Bryan Stevenson, un advocat llicenciat a Harvard que va rebutjar ofertes de feina molt importants per treballar defensant persones amb pocs recursos. Un dels seus primers casos va ser el d’en Walter McMillian, sentenciat a mort per l’assassinat d’una noia, tot i que les proves l’exoneraven del crim. El cineasta Destin Cretton, autor de ‘Las vidas de Grace’ (2013), torna als temes de denúncia social amb aquesta història sobre la lluita d’un individu en defensa dels drets civils i en contra del racisme.
injust

‘Especiales’

Olivier Nakache i Eric Toledano, 2019

El Bruno i el Malik fa 20 anys que treballen en dues associacions destinades a tractar amb joves amb necessitats especials. Tot i la seva bona feina, tot es complica quan l’ONG on treballa el Bruno és sotmesa a una inspecció del govern. ‘Especiales’ es basa en la història real de dos francesos que, tot i tenir idees i religions diferents, van fer pinya per fundar dues associacions que tracten amb joves que tenen trastorn autista i amb d’altres que venen de mitjans socials desafavorits. Vincent Cassel i Reda Kateb protagonitzen el nou film d’Eric Nakache i Olivier Toledano, els dos cineastes que van triomfar a tot Europa amb ‘Intocable'(2011) i que han convertit els seus films en èxits instantanis com ‘Samba’ (2014) o ‘C’est la vie’ (2017).



‘Barking dogs never bite’

Bong Joon-ho, 2000

I acabem amb una proposta de la Filmoteca de Catalunya per a aquest diumenge a la tarda. Molt abans de triomfar amb ‘Parásitos’ (2019) als Oscars, el coreà Bong Joon-ho ja tenia una carrera sòlida com a cineasta aplaudit en els circuits independents i als grans festivals. La Filmo ens proposa recuperar ara el seu debut, conegut, a escala internacional, com a ‘Barking dogs never bite’. El Yun-Ju és un jove en crisi que, a tots els seus problemes, hi ha de sumar els lladrucs que fa un gos del seu edifici. La Hyeon-nam és una jove que es dedica a penjar cartells sobre gossos perduts, però que potser se sent més perduda que els animals. Les seves vides es creuaran en aquesta comèdia que s’atreveix a bromejar amb la violència contra els animals de companyia, però que tot i això, aconsegueix ser un primer treball agradable i lluminós. Una bona ocasió per comprovar com l’estil juganer i al mateix temps existencialista, amb històries enrevessades que afecten els més abandonats de la societat, ja era present ens els primers treballs de Bong Joon-ho i que és una de les perles de la cartellera de la setmana.