La tercera edició del Barcelona Games World ha batut rècord d’assistència amb més de 138.000 visitants. Tanca així una edició amb més de 80 activitats programades, 194 empreses expositores, marques com Nintendo, Xbox, Riot Games o Blizzard, les finals de les lligues d’e-sports i un “escape room” amb 1.000 m2.

Realitat virtual

La pantalla psicològica que durant anys ha separat jugadors i videojocs s’ha trencat. Barcelona Games World ens ofereix volar, anar amb bicicleta o matar alienígenes sense cap comandament a les mans ni mirant a cap pantalla. La realitat virtual crea un món al darrere de les ulleres, un món que cada vegada està més elaborat i al saló hi havia fins i tot un joc d’escapada en viu de realitat virtual.



Videojocs comercials vs. independents

Els assistents van poder estrenar videojocs com Resident Evil 2 de Capcom que sortirà al mercat al gener o la darrera entrega de Super Mario Party. Però el saló també oferia la possibilitat de descobrir jocs de casa nostra. A Espanya la facturació d’aquesta indústria va arribar als 617 milions d’euros segons el Llibre Blancs del 2017. El BGW va dedicar un espai per impulsar les empreses emergents. Es van seleccionar 60 projectes d’empreses efímeres nacionals i internacionals amb estand a la fira, a l’anomenada zona indie.