Les obres per convertir el carrer de Sant Antoni Abat, al barri del Raval, en una via de plataforma única estan a punt d’iniciar-se. Tot i la bona rebuda del projecte, hi ha veïns a qui els hagués agradat que la proposta anés més enllà i vetés totalment l’accés del vehicle rodat. Consideren que la plataforma única no solucionarà del tot la difícil convivència entre cotxes i vianants que hi ha a la via.

L’existència de molt comerç a la zona fa que els vehicles de serveis hi siguin presents, així com els carretons que porten el gènere. Antoni Benedí, veí de la zona, no creu que es guanyi gaire: “Si els que van amb els carretons no canvien, continuaran envaint els vianants. Moltes vegades hem de saltar a la calçada”. Per Àngel Lopera, la transformació de la via “és un pas, però estaria molt millor si es limités el pas dels vehicles, ja que per aquí passa molta gent, pels comerços i per la proximitat del mercat”.

Una de les principals vies del barri

El carrer de Sant Antoni Abat és molt utilitzat, tant a peu com en cotxe, ja que connecta directament el Raval amb el Mercat de Sant Antoni. Ara bé, la mobilitat és complicada, ja que les voreres són força estretes, el volum de cotxes molt alt i s’han produït diversos accidents. El projecte de pacificació —que s’executarà en dues fases— és una de les propostes sorgides en els pressupostos participatius del districte de Ciutat Vella.

Plataforma única amb menys vehicles

En qualsevol cas, la transformació d’aquest carrer en plataforma única ha estat ben rebuda entre els usuaris habituals de la via. Aquest és el cas de Serag Eldin, qui creu que “evitarà accidents i sobretot, facilitarà la mobilitat de la gent gran“. En el mateix sentit es pronuncia Angelina Baena qui assegura que “això evitarà accidents i donarà més protecció a la gent gran“.

Transformació, per trams

Les obres per convertir el carrer de Sant Antoni Abat en plataforma única es farà en dues fases. La primera, que està a punt d’iniciar-se, transformarà el tram que va de la ronda de Sant Pau fins al carrer de la Cendra i té un pressupost de 800.000 euros.

En una segona fase, encara sense data, s’arribarà fins a la plaça del Pedró. La mesura, segons fonts municipals, busca fer la convivència entre vianants i trànsit rodat més segura i amable.