Segons el contracte signat per la finlandesa Sunborn, el 20 de març de 2006, l’empresa havia de pagar un cànon de 400.000 € anuals, que durant els primers dos anys de construcció del vaixell es rebaixava a un 10% del cost. Aquesta rebaixa del cànon es va anar prorrogant durant sis anys, fins al febrer de 2012, quan el govern de CiU va anunciar la finalització de la bonificació i va demanar a la concessionària la totalitat del pagament del cànon. Un any després, el febrer de 2013, l’empresa va deixar de pagar el cànon, i fins al mes de setembre deu més de 300.000 euros a l’Ajuntament. Així mateix, el mes de juny, el Consorci del Besòs va declarar la caducitat del projecte.
Actualment, l’Ajuntament de Barcelona ha obert dos processos judicials. D’una banda, s’ha iniciat un procediment de resolució contractual per impagament del preu del cànon, i Sunborn té de termini per fer-hi al·legacions fins al 16 d’octubre. D’altra banda, s’ha requerit l’empresa per l’incompliment de portar el vaixell a Port Fòrum de Sant Adrià, i se li ha concedit el termini d’un mes, fins al 28 d’octubre, per al·legar en la seva defensa.
La tinenta d’alcalde d’Economia, Sònia Recasens, ha afirmat que l’Ajuntament no ha rebut cap notificació formal de l’empresa que confirmi la instal·lació del vaixell a Gibraltar. Pel que fa a la localització de la discoteca Amnesia en un lloc proper on s’havia de situar el vaixell, Recasens ha afirmat que l’espai d’oci és competència de l’Ajuntament de Sant Adrià del Besòs.