El veïnat de Barcelona amb queixes sobre actuacions de l’administració -tant de l’Ajuntament com de la Generalitat i d’empreses subministradores de serveis- poden transmetre-les en primera persona davant del síndic de greuges de Barcelona, David Bondia, i la síndica de greuges de Catalunya, Esther Giménez-Salinas. Les dues sindicatures atenen de manera conjunta i presencial en diferents barris els reclams de la ciutadania. Aquest dimecres atenen a la Biblioteca Horta-Can Mariner fins a les 17 h. Hi haurà tres sessions més, al maig al barri de la Sagrada Família, a l’octubre a Sant Martí i al desembre a Sants.

Objectiu: trepitjar territori i canalitzar les queixes

Segons han explicat Giménez-Salinas i Bondia, es tracta de ser propers a la ciutadania i trepitjar territori tots dos alhora. Giménez-Salinas ha destacat que en la mesura del possible faran atencions conjuntes perquè sempre és “en benefici del ciutadà” i així “s’eviten duplicitats”. De la seva banda, Bondia ha celebrat que “s’uneixin esforços” de les dues institucions per canalitzar les queixes.

Les principals reclamacions i queixes són entorn les pacificacions i la manca de respecte a aquests eixos, la neteja, soroll i conflictes amb terrasses de restauració.

Un nou camí d’actuació conjunta de les sindicatures de greuges

El març de 2022 les dues sindicatures, la de Barcelona i la de Catalunya, van emetre la primera resolució conjunta sobre una queixa veïnal. Van concloure que un centre per a persones amb addiccions i l’escola Mas Casanoves han de conviure, a la vegada que van demanar a les administracions mesures perquè l’emplaçament de l’equipament no tingui efectes negatius sobre les matriculacions.

Paral·lelament, David Bondia ja va iniciar aquest curs una ruta per equipaments de barri de Barcelona per apropar-se al veïnat i escoltar les demandes i queixes, i a més, fa prop d’un any va iniciar rutes a peu pels 73 barris de la ciutat.