“Estem molt contents amb el nou edifici, però això no és suficient”, ha lamentat el president del comitè d’empresa, Manuel Royo, “necessitem més recursos humans i que s’acabin les obres planificades”. Royo ha recordat que el conjunt de les noves instal·lacions havien d’estar enllestides aquest any, però que ara per ara només s’ha acabat la primera fase de l’ampliació del centre. Actualment hi ha 60.000 metres quadrats, però quan les obres hagin finalitzat haurà de tenir 103.000 metres quadrats.
Segons el secretari general de Metges de Catalunya, Josep Maria Puig, el temps d’espera per un pacient que ha de ser hospitalitzat és de 48 hores de mitjana fins que aconsegueix el llit. Això implica que cada dia hi ha 30 pacients que no poden ser hospitalitzats. D’altra banda, per ser atesos a Urgències el pacient espera, de mitjana, tres hores. Puig ha assenyalat que la situació de saturació no ha canviat en comparació amb abans de tenir l’edifici. Encara hi ha boxs duplicats i llits insuficients.
La direcció de l’empresa recorda que el Servei Català de Salut ha autoritzat un increment anual de 6,5 M € en el pressupost de l’hospital. Al mateix temps, també ha aportat un finançament addicional d’1,7 M € “per tal de donar resposta a les necessitats originades per la posada en marxa del nou edifici”. D’aquests, 1,1 milions es destinaran a incrementar la plantilla equivalent a 40 hores en 32 professionals, principalment infermeres, auxiliars d’infermeria i portalliteres.
Els sindicats del PSMAR demanen una trentena de professionals més. Diuen que els diners addicionals del pressupost de l’hospital han sortit “de les costelles dels treballadors”, i que necessiten molt més per “poder treballar en unes condicions dignes“.
Suport dels usuaris
A les portes del centre hospitalari hi ha un grup d’usuaris, la majoria de Marea Blanca, que lamenten la situació de la salut pública a Catalunya, i per això han iniciat una recollida de signatures. Aquesta imatge no és única, es repeteix en altres centres del territori. A l’Hospital del Mar coincideixen a assenyalar que el principal problema és a Urgències. “Els professionals mèdics són boníssims, però no són suficients”, comentava una de les voluntàries. En Miguel, un pacient, ha recordat que en una ocasió va haver d’esperar tres dies per ser hospitalitzat. Creu que “si no fos pels professionals, l’hospital cauria“.