Algunes farmàcies no han pogut vendre medicaments amb la recepta electrònica per un problema de connectivitat des d’aquest dimarts i fins aquest dimecres al migdia. L’origen ha estat una avaria amb el proveïdor, Telefónica. Tot i així, el subministrament ha estat assegurat perquè de les 3.200 farmàcies que hi ha a Catalunya n’estaven afectades 204.

El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona ha estat en contacte amb l’empresa de telefonia per resoldre la incidència i ha assegura que faran una reclamació per la fallada del sistema. A més, demana un pla de contingència per evitar que les incidències afectin la dispensació de medicaments. De fet, asseguren, que més de 80 % dels medicaments que es venen amb recepta ho fan amb el sistema de recepta electrònica.

Actualment totes les farmàcies estan en un procés de migració de la companyia Telefónica a Vodafone, però aquesta no en seria la causa, segons confirma el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, que assegura que s’ha fet una reclamació als més alts nivells. Pel president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, Jordi de Dalmases, una situació com aquesta “genera molta angoixa” i malgrat “s’entén que una màquina es pot espatllar en qualsevol moment, el que no pot ser és que no es tinguin mesures previstes.”

El secretari del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, Jordi Casas, ha assegurat en una entrevista a ‘La tarda de Barcelona’, de betevé 91.0 fm, que “no ha estat una incidència d’àmbit global, sinó que ha afectat a menys del 10 % de les farmàcies de la ciutat”.

Escolteu-ho aquí: