(ACN/Redacció) Revolta Escolar Barcelona ha anunciat una jornada de protesta per al divendres 1 desembre. Serà la primera mobilització del curs i consistirà a fer diversos talls de trànsit simultanis per exigir entorns més saludables al voltant dels centres educatius de la ciutat. El moviment ha assegurat que a la capital catalana hi ha més de 100 escoles que continuen demanant la reducció del trànsit motoritzat i ha considerat que les mesures impulsades per l’Ajuntament, incloent el programa Protegim les escoles, “són necessàries, però alhora decebedores per insuficients i limitades”. Després de quatre anys, el col·lectiu ha revisat els seus objectius i ha redactat un manifest amb una desena de propostes.

Revolta Escolar ha insistit que al voltant dels centres els nivells de contaminació i soroll superen les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i ha assegurat que les estacions situades a prop d’algunes escoles registren nivells que quadrupliquen els recomanats per l’OMS, i excedeixen els límits legals establerts per la Unió Europea.

Marc Hurtado, portaveu de la Revolta Escolar, ha apuntat que “no fer accions per disminuir el nombre de vehicles que circulen a l’entorn de les escoles és un fracàs”. Ha considerat que cal canviar el model de mobilitat per resoldre el greu problema de salut pública causat per la contaminació.

Nou manifest amb una desena de propostes

Més d’un centenar d’associacions de famílies d’alumnes s’han unit a la Revolta Escolar en els últims quatre anys. Després d’aquest període, el moviment ha actualitzat el seu manifest per ajustar les propostes de pacificació dels entorns escolars.

Entre les propostes que recull el nou manifest, destaquen pacificar l’entorn del 100 % dels centres educatius de Barcelona; limitar la velocitat en aquests espais a 20 km/h; instal·lar senyalització vertical i pintura a la calçada per advertir de l’entrada en un entorn escolar a totes les escoles limitades per carrers amb trànsit, o eliminar les places d’aparcament de cotxes i motos als accessos als centres i la resta del tram de carrer on hi ha els accessos, i incrementar l’espai dedicat als vianants i al verd.