Ni la borrasca Gloria ha donat una treva als repartidors d’empreses com Glovo, que aquests dies han hagut de lluitar contra la pluja i el vent per aconseguir fer les entregues a a domicili. Dani Gutiérrez, portaveu de Riders per Drets, ha assegurat aquest dijous a ‘El matí de Barcelona’ que els repartidors “es veuen obligats a treballar” perquè al darrere d’aquestes aplicacions hi ha un algorisme que “els baixa la puntuació si no surten al carrer un determinat nombre de dies”. Gutiérrez afirma que “fins i tot en dies que ha plogut més” l’empresa Glovo no ha aturat el servei perquè la seva prioritat “no és protegir el treballador”.
Suplement salarial de Glovo per als ‘riders’ els dies de pluja
L’empresa Glovo ofereix un suplement econòmic als seus treballadors quan plou. Dani Gutiérrez explica que “els repartidors van més lents i se’n necessiten més per cobrir tota la demanda d’aquests dies de mal temps”. Llavors, afegeix el portaveu de Riders per Drets, més repartidors volen sortir aquests dies perquè guanyen més pel mateix esforç però “jugant-se la vida”. Gutiérrez assegura que aquests darrers dies no hi ha hagut cap incident important, com quan va morir un treballador de Glovo, però sí que hi ha hagut relliscades i caigudes. Els darrers dies de temporal, firmes com Deliveroo o Ubereats han optat per suspendre el servei. No ha estat el cas de Glovo.
Glovo diu haver tallat el servei a les zones afectades
En un comunicat emès aquest migdia, Glovo ha assegurat que la seguretat dels repartidors sempre “ha estat una prioritat”. La companyia de repartiment a domicili ho justifica dient que es va tallar el servei a les zones afectades que suposessin un risc per als treballadors com el litoral i la zona de Sant Adrià. A més, l’empresa també explica que un equip d’Operacions està a disposició d’aquests per si tenen qualsevol problema. Per últim, el comunicat de Glovo afegeix que es tracta de l’única plataforma que ofereix un 30% més de suplement quan les condicions meteorològiques són adverses.