Els gerents i propietaris de les empreses que ofereixen rutes turístiques per Barcelona en tricicle ho volen deixar clar, “no som bicitaxis” asseguren. Tenen els vehicles registrats i, fins ara, operaven com a guies turístics, amb rutes precontractades. “No captem clients al carrer, nosaltres tenim rutes programades que es reserven a través de la nostra pàgina d’internet. Fa 8 anys que operem amb els papers vigents dins de la normativa” diu Julien Lepri, propietari de tricicles.
Denuncien que les administracions els estan posant al mateix sac que els conductors de bicitaxis no registrats, que “operen il·legalment”, i que, segons Lepri, “sí que poden ser competència del taxi “.
Operar amb llicència de transport de passatgers
Segons expliquen els empresaris, el 20 de juny passat l’Ajuntament els hi va exigir “una llicència de transport de passatgers”, i com no la tenien van haver de cancel·lar totes les reserves. Diuen que, tot seguit, es van posar en contacte amb la gerència de Mobilitat per demanar quins requisits necessitaven per aquesta llicència, i des del departament els van respondre que “no ho sabien”. De fet, expliquen que han enviat vàries instàncies a l’Ajuntament però que, per ara, no han obtingut resposta.
Davant d’aquest buit legal els empresaris demanen a les administracions que la prohibició no afecti els 470 vehicles que hi ha registrats a la ciutat, perquè puguin continuar amb l’activitat. Denuncien que s’han quedat sense font d’ingressos d’un dia per l’altre. Des de finals de juny, no poden circular amb clients per Barcelona, i a partir del 2023, tampoc no ho podran fer per cap indret de Catalunya.
Asseguren que han intentat reunir-se amb l’Ajuntament però que almenys fins ara no han rebut resposta. Per això, diuen, han iniciat les gestions per presentar una demanda col·lectiva.