La notícia que l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya han acordat aquest dimecres la prohibició definitiva de l’activitat dels bicitaxis a partir del 2023 ha caigut com una galleda d’aigua freda en el sector, que acusa l’Ajuntament de Barcelona de “ser incapaç de controlar les persones que fan aquesta feina de manera il·legal” i que en comptes de regularitzar l’activitat ha optat per prohibir-la.

D’entrada diuen que cal distingir entre els bicitaxis i els “rickshaws”. Fernando Carti, propietari d’un d’aquests vehicles, assegura que les persones que fan el servei de bicitaxi són les que han perjudicat el sector, ja que es tracta d’una activitat que es fa en temporada de més turisme a la ciutat i que són persones que exerceixen de manera puntual. En canvi els “rickshaws” o trixis fa més de 15 anys que treballen a Barcelona fent rutes turístiques per la ciutat “de manera professional i oferint un servei de qualitat”. El sector demana que es reguli aquesta activitat per evitar “l’intrusisme i les il·legalitats” i no entén per què l’Ajuntament no està obert a fer-ho.

Tenen previst recórrer legalment contra la prohibició

Fernando Carti ha assegurat que pensen recórrer contra totes aquestes accions en contra del sector i presentaran un contenciós contra l’Ajuntament. També tenen previst continuar amb les mobilitzacions de protesta i preparen una manifestació aquest dijous.

Actualment a Barcelona hi ha registrades 470 bicicletes i el sector alerta que la prohibició deixarà sense feina 470 persones després de dos anys sense poder treballar a causa de la pandèmia. Retreuen a les administracions no tenir en compte la seva situació econòmica i les conseqüències que tindrà. Per això insisteixen que es faci una regulació que els permeti treballar de manera legal.