MERITXELL RUIZ, consellera d'Ensenyament "Jo crec que hem superat una etapa en què ha de ser el departament qui decideixi els programes per a tots els centres perquè no tots iguals ni tots alumnes tenen les mateixes necessitats. No té sentit que en una situació així tothom faci el mateix. El que volem és que tots els centres arribin als seus objectius i que els alumnes tinguin bones oportunitats."

Més de 500 professors i representants d’entitats i centres educatius s’han aplegat a l’auditori del Cosmocaixa per reflexionar sobre el sistema d’ensenyament actual i com millorar-lo. Per a la consellera Meritxell Ruiz, no hi ha d’haver un projecte únic que es reprodueixi igual a escoles i instituts, sinó que cadascun d’ells ha de tenir un programa propi adaptat a les necessitats del seu alumnat.

En el marc de les quatre jornades en què es divideix el debat ‘Ara es demà’, hi haurà intervencions de diferents experts internacionals que exposaran el model educatiu en altres països. Aquest dissabte ha estat el torn d’Estònia. Segons el president del Fòrum Europeu d’Administració de l’Educació, Xavier Chavarría, en aquest petit país bàltic tots els sectors s’han compromès fermament per prestigiar l’educació, i això s’ha traduït en una millora significativa del nivell educatiu dels al·lumnes. Un altre dels aspectes que també destaca l’OCDE del sistema estonià és en l’equitat, fet que fa que alumnes de procedències socioeconòmiques diferents acabin assolint un nivell d’excel·lència similar.