Prop de 500 mestres han participat a la inauguració del primer Congrés de l’Educació Pública de Catalunya. Hi participen uns 200 centres educatius públics de tot el territori: escoles bressol, escoles d’infantil i primària, instituts, instituts escola, escoles d’adults i escoles d’educació especial. Aquest no serà un congrés convencional, perquè durarà sis mesos i seran els mateixos centres els qui organitzaran debats sobre diverses temàtiques, com per exemple la inclusió.

El principal objectiu del congrés és definir els principis de l’educació pública per pensar com ha de ser l’escola del futur. A més, també volen visibilitzar l’actiu que representen les escoles com a motor de canvi i assenyalar de quina manera es pot millorar i consolidar aquest model. Joan Domènec, un dels promotors d’aquestes jornades, explica que la particularitat d’aquest congrés és que intentaran “respondre als problemes de l’escola des de l’escola”.

De moment, hi ha més d’una cinquantena de debats previstos en diferents escoles. El cap de setmana del 15 i 16 de maig es presentaran les conclusions dels debats i les propostes que n’hagin sorgit.