L’alarma va saltar perquè el text inicial de l’anunci, previ al que mostrem en la imatge superior, posava en boca del Saló Internacional del Còmic l’oferta laboral. Aleshores, segons fonts de Ficomic, es va demanar a l’empresa d’hostesses NSH, que reformulés l’anunci o el retirés. “En no fer cas de la consigna” el saló va endurir el posicionament i va amenaçar amb la possibilitat d’emprendre accions legals “pel dany ocasionat”.”L’anunci era molt explícit i el problema és que hi involucrava molt directament Ficomic i xocava de ple amb la filosofia del certamen, que és adreçar-se a un públic familiar”, expliquen.

L’empresa, que finalment va canviar el text i que ja ha retirat l’oferta laboral, argumenta que la petició del perfil de noia, amb un contorn pectoral tan específic, provenia d’un dels participants al saló “que buscava una noia que s’assemblés a un personatge concret de còmic”. Segons un portaveu de la firma d’hostesses NSH, “l’anunci s’ha tret de context perquè buscar una hostessa amb unes característiques físiques concretes és el més normal. De fet si un anunciant que vol promocionar Irlanda ens reclama noies amb pigues i pèl-roges a ningú no l’hi estranyarà”. NSH emetrà un comunicat oficial la setmana vinent per defensar-se de les acusacions rebudes “hem estat objecte de tota mena d’insults i amenaces”.

De fet tan bon punt va saltar la notícia, la xarxa social Twitter es va omplir de comentaris.