El sindicat CCOO denuncia que la plantilla del 061 està desbordada. El personal de reforç que es va contractar durant els primers mesos de la pandèmia ha estat substituït per un altre que s’acaba de formar. I tot això, mentre les trucades dels ciutadans a 061 Salut Respon continuen col·lapsant el servei.

De fet, des del sindicat asseguren que hi ha torns que s’han arribat a acumular un nombre tan elevat de consultes que s’han deixat pendents de respondre per l’endemà, o que algunes trucades es mantenen més d’una hora en espera abans de poder ser ateses. Precisament un dels serveis que està tant col·lapsat com a l’inici de la pandèmia és l’atenció d’infermeria, que gestiona les trucades dels ciutadans que, sense tenir una emergència, no es troben bé o tenen algún símptoma de la covid.

Molts dubtes amb el portal La Meva Salut

La gran majoria de trucades són per resoldre dubtes dels usuaris de La Meva Salut, el portal al qual tots els ciutadans s’han de donar d’alta per poder contactar i fer tràmits amb l’administració sanitària, i evitar així la saturació dels centres d’atenció primària. Segons el sindicat, el registre genera molts dubtes i el web no és suficientment intuïtiu. “És complicat i la gent gran no la sap fer funcionar”, es lamenta Magda Marès, presidenta del comitè d’empresa. També denuncien que el telèfon de suport tècnic de La Meva Salut (900 053 723) no funciona mai, i des del 061 no poden resoldre algunes situacions que es plantegen.

També reben moltes consultes sobre la targeta sanitària (TSI), ja sigui per donar-la d’alta, per fer-ne un duplicat en cas de pèrdua o per canviar-ne les dades.

Un altre de les consultes freqüents al telèfon de Salut Respon estan relacionades amb les proves PCR, sobretot perquè o bé no apareixen al portal La Meva Salut o bé perquè no tenen el resultat passats 4-5 dies.

Plantilla nova sense experiència

Des de CCOO també denuncien que Ferrovial va acomiadar a la plantilla de reforç que es va contractar els primers mesos de la pandèmia, i els va substituir amb la contractació de nous treballadors. El problema, segons el sindicat, és que la nova plantilla no té experiència en el servei i, en alguns casos, no compleixen els requisits que es demanen en el plec de condicions del SEM. Aquests treballadors es van incorporar l’1 de setembre, amb l’agreujant que mentre reben la formació pertinent no poden treballar a ple rendiment.