Aquest 2022 han de començar les obres per remodelar el pont de Santander, al barri de la Verneda i la Pau. Aquests treballs transformaran radicalment aquest punt de connexió entre els districtes de Sant Martí i Sant Andreu: es farà més accessible, amb més espai per als vianants i un carril bici per sentit.
Com és i com serà el Santander?
Fa anys que diverses entitats veïnals del districte es van constituir en la Plataforma Nord-Est Sant Martí per reivindicar la reforma d’aquest pont, situat entre el carrer de Santander i la via Trajana. La passera actual és inaccessible per a les persones amb mobilitat reduïda, a més de ser un perill per als vianants a causa de l’elevat flux de vehicles.
El nou pont de Santander tindrà voreres de 4,5 metres, carrils bici en ambdós sentits i dos carrils de circulació de cotxes. A més, es redueix un 6 % el pendent per fer-lo accessible. Per als veïns del carrer de Santander i dels entorns l’obra permetrà trencar l’aïllament del barri.
Reivindicació històrica
El districte de Sant Martí reconeix que la reforma del pont és un deute pendent amb els veïns de la Verneda i la Pau i que és una de les obres prioritàries del mandat. Segons el regidor, David Escudé, la transformació arriba després de molta feina i s’acompanyarà de la urbanització de tot el carrer de Santander.
Estem parlant de punts d’aquesta ciutat que sembla mentida que no tinguessin la mateixa inversió que altres barris. Són projectes que veuran ara la llum després de moltes demandes i feina al darrere
La via Trajana també s’ha transformat
A la banda de Sant Martí el pont comença a l’encreuament del carrer de Santander amb la via Trajana, un carrer que en els darrers mesos també s’ha transformat. La reurbanització s’ha centrat principalment a reordenar l’espai per pacificar-hi el trànsit, millorar l’accessibilitat dels vianants i proporcionar espais d’estada i esbarjo per als veïns.