A Barcelona hi podria haver entre 400 i 600 locutoris. Una xifra que dóna a entendre la importància que ha agafat el sector en els últims anys, però també la necessitat que hi ha de regular-lo. Bàsicament el que proposa la Confederació de Comerç de Catalunya és promoure una activitat comercial reglada i de qualitat, i posar fi a la mala imatge, que segons el sector és aquesta... A aquesta percepció sovint s'hi afegeix la sensació de desordre. Per això, en un futur el gremi preveu redactar una normativa comuna. De moment, però, la 'Guia de locutoris' pretén ser l'eina que determini les funcions d'aquests comerços. I a més, ho vol fer donant importància al català. Per això s'ha editat en diversos idiomes, per tal que els propietaris entenguin bé la importància de la llengua com a eina d'integració i cohesió. Però no tot són flors i violes. El sector, a diferència del que sovint es creu, tampoc no s'escapa de la crisi, sobretot en els serveis de telefonia. Per això sovint aquests comerços també ofereixen la possibilitat de fer enviaments de diners, recàrregues de mòbil o fins i tot, fotocòpies. Una activitat molt diversificada que és un argument més per estandaritzar el sector.