Hamburgueses dobles que es fonen a la boca... Servides en patins al més pur estil "dinner" americà... Per emportar... o assaborir tranquil·lament a taula. L'oferta és infinita. L'hamburguesa, sempre relacionada amb el menjar ràpid, ha deixat de ser patrimoni exclusiu de les grans cadenes. En Brad, propietari dels restaurants Bacoa i Kiosko, té clara la clau de l'èxit. A les seves, les anomena hamburgueses gourmet. BRAD AISNWORTH, propietari del restaurant Kiosko "Productos frescos, pan hecho a mano, salsas hechas a mano, queso bueno, no queso procesado." I si ara obrir una hamburgueseria és de tot menys original, en Carlos, del Pim Pam Bourger, pot enorgullir-se de dir que en va ser un dels pioners. JOSÉ CARLOS INFANTE, propietari del Pim Pam Burger "Nosotros ya habrimos en el 2006, con la idea, con el concepto de lo que ahora se está buscando en Barcelona que es hacer una hamburguesa y quitarle el estereotipo de la hamburguesa como comida mala, comida basura, comida rápida." Un estereotip que ha contribuït a eliminar. Alguns dels seus clients, assegura, han acabat obrint hamburgueseries. Molts han optat, però, per oferir conceptes diferents. El Petit Burger, també al barri del Born, fa de l'hamburguesa tot un menjar de forquilla. RAMON MIRACLE, cap de cuina d'El Petit Burger "Son gourmet, amb molt bon producte. De molt bona qualitat i després juguem també amb la creativitat." I si aquí el boom de l'hamburguesa és relativament recent, no es pot dir el mateix de països com els Estats Unitas. En Jota, propietari dels restaurants Big J's, va decidir importar el concepte de dinner americà. JUAN BAUTISTA, propietari dels restaurants Big J's "Big J's salió porqué soy bastante fanático de Estados Unidos y de todo esto. De este tipo de dinner, de la estética de los años 50 y del rock'n'roll." I va encertar. Fa menys d'un mes que ha inaugurat el tercer restaurant, situat a la Via Laietana. L'obertura és tan recent que, fins i tot, s'hi busca personal. Ara bé, per treballar-hi cal estar ben entrenat.

Comparteix a: