Omplir el carret d'anar a comprar adequadament no sempre és feina fàcil. Els experts diuen que cal menjar cinc peces de fruita o verdura al dia i alguns ja tenen la lliçó ben apresa. PAQUITA "Jo sempre menjo fruita, cinc peces al dia, i a vegades mentre cuino també en menjo." AUDE PLANCKE "Intento comprar la fruta de temporada y no comprar fresas en noviembre." Cada vegada hi ha més casos d'obesitat infantil i des del sector de la salut incideixen en la importància de crear bons hàbits entre els més petits a l'hora de comprar i de fomentar la dieta mediterrània. ANTONI PLASÈNCIA, director general de Salut Pública "Som una societat que tenim un patrimoni alimentari molt important, però està amenaçat i s'ha anat degradant. Si no posem en valor aquest patrimoni posarem en risc alguns sectors econòmics importants de la nostra economia i la salut dels ciutadans." Un dels objectius és donar a conèixer els valors nutricionals dels productes frescos i per això s'han editat tríptics que donen idees per cuinar receptes sanes i cartells amb consells i recomanacions. La campanya ha començat a la secció de fruita i verdura però s'ampliarà a la resta de productes frescos.

La Generalitat i diversos supermercats han impulsat una campanya per fomentar la compra de productes frescos, com la fruita i la verdura, i explicar-ne els beneficis. L’objectiu és fomentar bons hàbits per evitar l’obesitat infantil.

El pla pren el relleu del projecte que la Generalitat va engegar l’any 2006 i aquesta vegada es trasllada als supermercats, uns espais que diàriament trepitgen moltes persones i per això poden convertir-se en una bona oportunitat per donar informació al consumidor. En aquest sentit, uns 500 treballadors de Caprabo rebran formació per oferir atenció als clients en la compra dels productes.

Segons l’acord entre el supermercat i la Generalitat, l’Administració oferirà l’assessorament tècnic i professional i Caprabo s’encarregarà de l’elaboració i distribució de cartells i tríptics. El director general de Salut Pública, Antoni Plasència, ha remarcat que no es tracta només d’un acord comercial sinó que l’objectiu és potenciar els productes frescos, ja que “el patrimoni alimentari català és molt important, però està amenaçat “.