Volen convertir-se en els nous carrers del Gòtic. Són vies cobertes i plenes d'establiments, però amb un paviment semblant al de l'exterior per convidar el públic a endinsar-s'hi. Coincidint amb la campanya nadalenca les Galeries Maldà estrenen una nova imatge. La remodelació, però, ha aprofitat elements de l'estructura anterior. Sota les bigues de fusta, l'antiga claraboia. VERÒNICA SÀNCHEZ, conjunts Dama "Estaven molt ensopides, molta botiga buida... i ara hi ha molta més claredat, molta més llum al vespre. Es guanya molt més." L'altra cara de la moneda són passadissos com aquests. Hi ha una part de les galeries on encara s'han de començar les obres, tot i que n'estan pendents. El retard es deu a les desavinences sorgides entre els propietaris. Al marge de les obres, l'aspecte de les galeries és del tot inusual: ni un local buit. Ocupant els que hi havia, les anomenades "pop-up stores", unes botigues que es munten i es desumten i que estaran a les Maldà fins al 15 de gener. Pels comerciants, és una bona manera de reactivar el consum. RAMON SUBIRATS, Birimbola "Quan van acabar les reformes, en aquell moment hi havia moltes botigues buides i costava que entrés la gent." DANIELA RIBAS-ROMANDY, Catherine Parra "Es un buen punto para darse a conocer, contactar con la gente..." CLAUDIO MAIORANO, The muro lab "Hemos tenido muchísimo interés por parte de los clientes, de las personas que han pasado por aquí. Y seguramente tendremos muchísimo éxito después del 'pop up store'." Siguin "pop-up" o no, tots els establiments donaran aquest Nadal un 5% dels beneficis a la Fundació Somiar Despert. Aquesta entitat ajuda els nens i nenes que es troben en centres d'acollida.¤W6 48

El projecte de reforma, les obres del qual van començar el setembre de 2011, es titula “Els nous carrers del Gòtic”. Amb un paviment semblant al de l’exterior, s’ha buscat donar continuïtat al carrer per facilitar l’entrada de públic a les Galeries Maldà. Però en la reforma també s’ha aprofitat l’estructura anterior i ara l’antiga claraboia es deixa veure entre les bigues de fusta.

Les obres, però, encara no estan enllestides. Els passadissos renovats conviuen amb d’altres en els quals encara no s’han fet les reformes. Tot plegat, és conseqüència de les desavinences entre els diferents propietaris.

Campanyes per incentivar les vendes

Fins al 15 de gener, l’habitual imatge d’unes galeries pràcticament buides ha desaparegut i els antics locals s’han ocupat amb les anomenades “pop up stores”. Es tracta de botigues que tenen data de caducitat, que es munten i desmunten per a un temps limitat. Amb aquesta iniciativa, es pretén recuperar el moviment a les galeries i incentivar el consum.

Coincidint amb la campanya nadalenca, un època en què les vendes solen pujar, les galeries han engegat també una campanya solidària. Tots els establiments donaran un 5% del que facturin a la Fundació Somiar Despert. Aquesta entitat, que des del l’any 2000 treballa a Barcelona, ajuda els joves amb problemes d’exclusió social que estan en centres d’acollida.