Ara és el Centre Cívic Magòria, però no sempre ha estat així. Fa 100 anys es va inaugurar com a estació de ferrocarril i va ser una de les més importants de la ciutat. D'aquí sortien els trens cap a Martorell i a les comarques de l'interior de Catalunya. Eren infants quan per aquí passava el tren de vapor. FRANCESC FONT, veí "Eres a l'andana i se sentia una veu que deia: 'és de fum'. Perquè es veia primer de res el fum de lluny. No perquè la gent no sabés que era de vapor." "Entraves i hi havia tota la nau. Tota la sala d'espera que tenen totes les estacions, amb uns bancs. Aleshores per aquí xup, xup arribava el tren i te'n anaves. I això era gran com és ara o més. Perquè em sembla recordar que hi havia diverses vies." El 1926 es va inaugurar l'estació soterrada de la plaça d'Espanya per on circulaven els trens elèctrics i de passatgers. Magòria es va destinar només als trens de mercaderies que portaven el carbó i la potassa del Llobregat i de l'Alt Berguedà. Durant la Guerra Civil, però, hi va haver algunes excepcions. FRANCESC FONT, veí "Entre el 46 i el 49 va haver-hi el que es deien restriccions. Moments de moltes hores al dia sense electricitat. I algunes vegades arribaves a l'estació d'Espanya i et deien 'que no, que el tren surt a Magòria, perquè era el tren de vapor'." NÚRIA VALL, veïna "El tren arribava sempre aquí perquè la plaça d'Espanya es feia servir de refugi. Jo hi vaig dormir tres nits." Els anys 70 es va tancar l'estació de Magòria i va quedar en desús durant gairebé 30 anys. Un temps que veïns i entitats es van posar en peu de guerra per recuperar aquest edifici modernista de l'arquitecte Josep Domènech i Estepà. JORDI DUIXANS, AV Hostafrancs "Totes les associacions de Sants, d'Hostafrancs i la Bordeta ens van ajudar i van venir a penjar una pancarta aquí. Que ens poguessin aconseguir que es convertís en un centre cívic." Finalment els veïns es van sortir amb la seva i el 2006 es va inaugurar el Centre Cívic de Magòria que, fins avui dia, segueix donant serveis i vida al barri.

El 29 de desembre de 1912 es va inaugurar la línia de ferrocarril de Barcelona-Martorell, que s’iniciava a l’estació de Barcelona-Magòria. Era una de les estacions més importants de la xarxa, tant per al transport de viatgers fins a 1926, com per al de mercaderies, que portaven potassa de la conca del Cardener i del Llobregat i carbó de l’Alt Berguedà.

El 1974 es va tancar definitivament l’estació i va quedar abandonada durant gairebé 30 anys. Després d’una intensa lluita veïnal per recuperar l’edifici, es va aconseguir transformar-lo el 2006 en un centre cívic.