ANDRÉS ENCINAS, membre de la jutna de la FaPaC: El primer que s'ha de fer són visitar els centres on han posat les seves expectatives. Trepitjar els centres i la clau és el projecte educatiu. Que li mostrin el projecte educatiu que facin les preguntes que considerin oportunes durant la jornada de portes obertes i que parlin amb les famílies, amb l'Ampa. Que pensin que més enllà de les instal·lacions el que és important, és el contingut, la metodologia i com es treballa. Nosaltres defensem centres de proximitat i perquè els centres educatius han de formar part de la vida dels barris, que els alumnes han de participar d'aquesta vida del seu entorn més proper. Que escullin models educatius que permetin escollir escola no només ara, si no tots els dies. És a dir models educatius on la participació i la intervenció de les families sigui acollida i on es pugui modificar i millorar allò que creiem. En aquests moments també és important que les famílies puguin valorar el posicionament del centre educatiu, de l'ampa i del claustre en contra de LOMCE.

Amb la vista a sobre del procés de preinscripció a les escoles del país, el representant de la FaPaC ha explicat que “s’han de visitar tots els centres”, deixant de banda les opinions de la gent, a vegades “interessades”, i la rumorologia, per acabar decidint quina escola triar per als fills. L’altra qüestió bàsica és el “projecte educatiu”, com el contingut, la metodologia i com es treballa en una escola. Segons Encinas és important triar un centre que sigui a prop de casa, perquè “els centres educatius han de formar part de la vida dels barris” i perquè els alumnes “han de participar -hi”. El portaveu de la FaPaC també ha recomanat a les famílies que omplin totes les opcions, fins a sis, de centres on volen matricular els fills i per ordre de preferència.  

Saber què pensa l’escola de la LOMCE

Segons Encinas és important saber quina opinió tenen a l’escola sobre la LOMCE, en què la “participació de les famílies queda relegada”. El portaveu de la FaPaC considera que és bo saber si el centre “reivindica un model democràtic” o bé si són partidaris de desplegar tota la llei a l’escola.