La mesura, que pretenia estalviar uns 200.000 euros, la va anunciar aquesta setmana el Departament d’Interior. Es volia substituir els traductors que hi havia a les comissaries més turístiques per uns formularis en diversos idiomes. Aquests professionals es dedicaven majoritàriament a l’atenció de turistes que havien estat víctimes d’algun furt o robatori.
El conseller d’Interior, Ramon Espadaler s’ha reunit aquest divendres amb representants de la Confederació Empresarial d’Hostaleria, de Restauració i d’Apartaments Turístics de Catalunya i del Gremi d’Hotels de Barcelona. Espadaler s’ha compromès a mantenir durant aquest estiu el servei de traductors presencials. Els representants del món turístic s’han compromès a impulsar entre els seus associats la recollida de denúncies dels clients als mateixos hotels.
Les dues parts han acordat estudiar possibles alternatives de cara a la propera temporada turística, com sufragar part d’aquesta despesa amb la taxa turística. A Barcelona, les comissaries que disposen d’aquest servei són Ciutat Vella, plaça de Catalunya, Eixample i aeroport del Prat.