L’Institut de Recerca Biomèdica (IRB) ha posat en marxa un vídeo musical protagonitzat pels científics del centre. Es tracta d’una campanya de micromecenatge per apropar la feina dels científics a la societat, captar donacions i també més talent investigador. El vídeo es pot veure des d’aquest dilluns a YouTube i per cada vegada que es clica, l’IRB rep una donació.

El video mostra una cara amable i informal dels científics que ballen al ritme de la cançó ‘Safe and sound’ de Capital Cities. Se’ls veu ballant al Parc Científic de Barcelona, a la platja i també des del Parc Güell. El vídeo, de cinc minuts de durada, també conté missatges dels científics i els principals reptes d’investigació en què treballen com el càncer, la metàstasis, l’Alzheimer i la diabetis. El director de l’IRB, Joan Guinovart, ha afirmat a Barcelona FM que a Catalunya hi ha molts centres de recerca però “la gent no sap que existim”. El vídeo vol servir perquè “la gent ens conegui, que ens vegin com a persones properes i fomentar les donacions”.

Donacions de diferents tipus

El sistema de donació vol afavorir la difusió del vídeo, perquè  amb cada “clic” o visionat en el canal YouTube, I’IRB rep una donació per a la seva recerca, que està sufragada pels patrocinadors principals i institucions. Com més clics s’hi fan, més diners es recullen. També es pot col·laborar enviant un SMS en què es dóna 1,20 euros o bé a través de la pàgina web de l’IRB Barcelona.