El ministre de Consum, Alberto Garzón, ha donat a conèixer els detalls de la nova llei que regularà els anuncis dels jocs d’atzar i apostes, inclosos els de Loteries de l’Estat. L’executiu descarta prohibir del tot aquest tipus de publicitat però sí que vol establir unes normes rígides i clares sobre quins missatges es poden donar i de quina manera.

La nova normativa, que es preveu que s’acabi aprovant a l’estiu, no permetrà que els anuncis de joc facin crides explícites a participar-hi o que facin falses promeses. Tampoc podrà estar protagonitzat per un personatge famós, com ara passa habitualment. I no es podrà llançar el missatge que el joc o les apostes van més enllà de la sort.

Anuncis de jocs d'atzar

Garzón ha defensat que la nova llei busca evitar la ludopatia i l’addicció. Tindrà un gran impacte, diu, en la publicitat com la coneixem avui dia. De fet, ha assegurat que “el 80 % dels anuncis actuals no es podran emetre quan entri en vigor la llei”. I el 20 % restant “ho faran sota unes condicions molt més estrictes”.

Restriccions horàries

Els anuncis de jocs d’atzar i apostes només es podran emetre als mitjans entre la una i les cinc de la matinada. Ara bé, hi haurà dues excepcions: la primera, les cases d’apostes esportives, que podran anunciar-se durant les retransmissions d’esdeveniments esportius en directe, sempre que siguin més enllà de les vuit; i la segona, les loteries i sortejos com el de Nadal o l’ONCE, que es podran emetre a qualsevol hora.

Tota aquesta normativa es recollirà en un decret, finalment, menys restrictiu que la regulació de la publicitat d’alcohol o tabac, que està prohibida. Segons Garzón no s’ha volgut anar tan enllà per evitar que els usuaris busquin el mercat il·legal i optin per operadores allotjades en paradisos fiscals.