Farmacèutics i òptics optometristes han iniciat aquest dimarts la campanya “La pell, mira-te-la amb bons ulls”, que s’allargarà fins al 31 d’agost. L’objectiu de la iniciativa és “evitar els efectes perjudicials que la radiació solar pot exercir sobre la nostra pell i sobre els nostres ulls, posant l’èmfasi en la prevenció”.
Els organitzadors de la campanya remarquen que “la major part dels càncers de pell i de problemes oculars relacionats amb el sol són causats per l’exposició solar durant la infantesa”. La campanya es difondrà a través d’un fulletó en què s’explica “quins efectes té la llum solar en la pell i els ulls i detalla quins factors afecten la intensitat solar”. Al díptic també es donen consells per escollir el protector solar més adient segons la pell i l’activitat de cadascú.
La campanya incideix igualment en la importància d’utilitzar “ulleres de sol homologades que compleixin criteris de qualitat”. Al fulletó es recullen algunes dades, com el fet que les persones que tenen més de 20 pigues entre els dos braços són més vulnerables a tenir melanoma. També alerten que “el 76 % de les persones que prenen medicaments fotosensibilitzants no es posen protecció solar sempre”.
La campanya està impulsada pel Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, el Col·legi Oficial d’Òptics Optometristes de Catalunya, l’Hospital Clínic de Barcelona i el Col·legi de Farmacèutics de Girona. Les farmàcies i òptiques adherides estaran identificades amb un pòster. Els professionals que hi participen portaran una xapa amb el lema i la imatges de la campanya.