La major part de les famílies de les víctimes han arribat a acords pel que fa a les indemnitzacions, dos anys després de la tragèdia, en què van morir 150 persones després que el copilot, Andreas Lubitz, estavellés l’aparell als Alps francesos. Ara bé, hi ha sis famílies que no han acceptat les indemnitzacions i aquest dijous van presentar una demanda civil al Jutjat Mercantil número 10 de Barcelona contra Germanwings, la companyia aèria Lufthansa i 10 asseguradores. En la demanda, posen de manifest que la companyia alemanya ha d’assumir responsabilitats contra el copilot si sabien que Lubitz tenia o havia tingut problemes psicològics.

A més, l’advocat Carlos Villacorta, que els porta el cas, denuncia buits en la investigació. Considera que l’informe de l’Oficina d’Investigació i Anàlisis per la Seguretat de l’Aviació Civil francesa és “incomplet” i que no conté, per exemple, la transcripció de la conversa de la cabina de l’aparell ni tampoc quin procediment va fer el comandant per intentar tornar a entrar a la cabina, on havia el copilot. Per això, considera que hi ha “falta de transparència i de confiança” en el procés i demana que es donin explicacions. 

En la mateixa línia s’ha expressat Narcís Motjé, pare d’una de les víctimes, que demana que es reconegui que no va ser un “accident”, sinó una “tragèdia per un acte voluntari”. També denuncia falta d’informació i es pregunta, per exemple, per què se’ls va entregar un telèfon mòbil del seu fill sense xip. “Sí que han trobat informació, però no la volen divulgar”, assegura Motjé que demana que “s’aclareixi la veritat, que aflorin les responsabilitats i que s’adoptin les mesures necessàries perquè no es torni a repetir” una tragèdia com aquesta.

Aquestes famílies també estan personades en un procediment penal que hi ha obert a Marsella arran dels fets i han encarregat un informe a un grup de perits independents perquè n’investiguin les causes.