Diversos veïns i establiments del Clot van reclamar a la companyia Endesa que van estar 26 hores sense llum. Els comerciants amb producte fresc van perdre gènere a banda de les pèrdues per no poder obrir les botigues. Per això, desenes d’afectats van fer reclamacions a l’elèctrica però la resposta que han rebut és la mateixa: no hi ha constància d’avaria al lloc i moment especificats.

És una afirmació que no ha agradat gens als clients. Una de les veïnes del carrer de Rogent, la Conxita Colàs, afirma que va haver de llençar tot el menjar congelat i que està molt disgustada. “Que et neguin l’avaria és indignant; ens vam quedar botigues, restaurants, supermercats i molts veïns sense llum”, afirma.

L’avaria del Clot va passar arran de les pluges del dia 15 de novembre, que van deixar sense llum un total de 1.340 abonats en diferents punts dels districtes de Sant Martí i Gràcia.

Endesa tampoc no té constància de l’avaria de Gran de Gràcia

Aquest cas dels veïns del Clot no és aïllat. betevé també ha recollit les queixes dels veïns de Gràcia que es van veure afectats per aquella avaria del 15 de novembre. En aquest districte es va cremar el generador de la plaça de Trilla amb Gran de Gràcia i això va afectar uns 800 abonats.

En aquell moment, Endesa va explicar que l’avaria havia afectat set línies elèctriques i que el subministrament del servei podria trigar a arribar. Ara, però, tot i les reclamacions dels veïns que van arribar a estar 30 hores sense llum, la companyia elèctrica els diu que no té constància d’aquesta avaria.

betevé ha demanat explicacions a Endesa, que ha respost que és un cas que “està pendent d’anàlisi” i que ho “estan estudiant” per determinar què ha passat.