Després de les vacances d'estiu, la ciutat recupera el seu ritme. Un dels signes més evidents n'és l'increment de vehicles. L'Eixample és un dels districtes amb més densitat de trànsit de Barcelona. Aquest estiu, des del Departament de Medi Ambient i Sostenibilitat es va anunciar la intenció de la Generalitat de reduir la circulació rodada a l'Eixample, amb la pacificació del trànsit en alguns carrers i fent més zones de vianants. Aquestes mesures podrien ajudar a abaixar el nivell de contaminació i la qualitat de vida dels veïns. LLUÍS RABELL, president de l'AV de l'Esquerra de l'Eixample “El problema és reduir efectivament aquesta circulació de vehicles i no només pacificar alguns carrers. Aquí estem parlant de canviar els paradigmes de transport públic a Barcelona i canviar els paradigmes de transport públic a l'àrea metropolitana.” LUIS, treballador “Hi ha tants problemes que no se m'acudiria venir a treballar aquí amb el cotxe. Jo penso que amb això està tot dit.” TONY, veí “Sí, en esta zona, en la calle Balmes, es bastante importante y por eso peligroso. En seis meses he visto ya dos accidentes aquí.” A banda de l'índex de sinistralitat, la gran quantitat de cotxes provoca també problemàtiques socials i de contaminació. LLUÍS RABELL, president de l'AV de l'Esquerra de l'Eixample “El volum de circulació i el fet que el cotxe s'hagi fet l'amo i senyor dels carrers talla, aïlla, unes illes de les altres i fa que la vida social sigui més complexa, no només com deia per la contaminació acústica i atmosfèrica, sinó pel fet que el contacte entre les persones és més complex i més complicat i està més condicionat per això.” TERESA, veïna “No tens un lloc on dir, 'doncs vaig a seure en un banc'. Perquè la Gran Via realment, si t'asseus a la Gran Via a passejar i a prendre el sol, el que prens és contaminació.” No serà una tasca fàcil reduir el trànsit d'una de les àrees urbanes compactes més denses, amb una mitjana 6.000 de vehicles per quilòmetre quadrat, molt per sobre dels 2.100 de Madrid o els 1.300 de Londres.