MURIEL CASALS, presidenta d'Òmnium Cultural "Nosaltres decidim quin és el nostre model educatiu. La màxima autoritat al nostre país és el Parlament de Catalunya. No hi han altres autoritats que puguin venir a dir-nos com s'ha d'ensenyar." JOSEP MARIA CERVELLÓ, Secretariat de Barcelona d'USTEC-STEs "Si durant 30 anys l'escola catalana ha demostrat que estima el país, ara és el moment, en un moment de dificultat per l'escola, d'una agressió tan potent a l'escola, que el país demostri que s'estima la seva escola."

Dilluns començarà el curs escolar, aquest any marcat per la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Un dictamen que exigeix a la Generalitat que, en un termini de dos mesos, canviï el sistema d’immersió lingüística. Coincidint amb l’inici de les classes, la plataforma Somescola.cat manifestarà el seu rebuig a la resolució. Consideren que l’alt tribunal català ha pres una decisió política que no respon a cap problema educatiu real, i que amenaça el model d’èxit de la immersió lingüística en català.

Mares i pares, sindicats de mestres i totes les entitats cíviques que formen part de la plataforma Som Escola han fet una crida als centres perquè pengin pancartes amb el lema “Una llengua, una escola, un país. Som Escola.cat”. També convoquen concentracions a les 7 del vespre davant dels ajuntaments. Als consistoris, els demanen que aprovin com a moció el manifest en defensa de la immersió lingüística que la plataforma ha penjat al web, i que ja ha rebut més de 16.000 adhesions. Des de Som Escola subratllen que aquesta protesta no s’ha articulat només durant els darrers dies, sinó que treballen plegats des que el desembre passat el Tribunal Suprem va reconèixer el dret dels fills de tres famílies catalanes a rebre classes en castellà.

Poc abans de l’anunci d’aquestes mobilitzacions en defensa del català a l’escola, el president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya s’ha referit a la sentència. Ha precisat que l’execució de la sentència del Tribunal Suprem pot afectar tot el sistema educatiu català, i no només les tres famílies que van demanar el castellà com a llengua vehicular en l’ensenyament dels seus fills. La decisió ha generat força rebuig social tant al món educatiu com en el de la cultura.