Després d'un mes d'agost sense circulació de baixada a la via Augusta, a partir d'avui s'ha obert un carril exclusiu per als autobusos, malgrat que algun vehicle privat s'hi ha colat. Les línies 22, 24 i 28 han recuperat el recorregut original i està previst que la parada anul·lada de Gal·la Placídia també es restableixi. Aquests canvis han provocat una certa confusió entre els usuaris. NÚRIA BOZZO "He vist que passàvem la parada de travessera i com que anava distreta, he vist que ha parat aquí. I he pensat 'és la meva'. I he pensat 'no sé on sóc'". ROSA MARIA VASO "Me sorprendí porque venía para acá el 28 y dije 'ay! Qué bien, ya se normalizó', y se acabaron las obras". Però els treballs encara van per llarg. POSPO De fet, els conductors han de continuar desviant-se pel carrer dels Madrazo, Balmes i travessera de Gràcia, i enllaçar de nou amb la via Augusta. Els conductors hauran d'esperar per circular amb normalitat per la via Augusta. Aquestes restriccions s'allargaran fins al maig de l'any que ve. Amb aquesta actuació, l'estació dels ferrocarrils de Gràcia estarà adaptada a persones amb mobilitat reduïda. A banda d'ampliar-ne el vestíbul i la zona d'andanes, s'hi instal·laran tres ascensors i noves escales mecàniques.

A la via Augusta s’ha habilitat un carril de baixada exclusiu per a transport públic i està previst reubicar en el punt habitual, la parada de bus situada al costat Llobregat (Bus N4, 22, 24 i 28), que durant l’agost s’havia desviat. Paral·lelament, continuen oberts dos carrils de pujada i el trànsit en sentit sud es desvia a l’altura del carrer dels Madrazo per un itinerari alternatiu. Aquest canvis es mantindran fins al maig.

El Departament de Territori i Sostenibilitat treballa des de gener en les obres de remodelació de l’estació dels FGC de Gràcia, que té un pressupost de 29,3 milions d’euros. Les obres permetran modernitzar aquesta estació, que compta amb 11.200 viatgers al dia.